Gå til innhold
  • Bli medlem

Fleece/mellomlag med vindtette paneler


Oddben

Anbefalte innlegg

Hei, noen tips til et mellomlag som er i alle fall delvis vindtett? Ei typisk vindtett fleecejakke blir gjerne for tett og tung, til det har jeg en haug andre jakker. Jeg trenger et mellomlag som gjerne har et vindtett frontparti f.eks. Ikke helt lett å finne, men genial i bruk til vårskiturer og når jakka må av generelt. Vind er det jo gjerne i høyden uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser absolutt ut som bra klær det der. Men virker unødvendig store og tunge til det jeg ser for meg. Og temmelig overpriset ... Har bl.a. ei Norrøna Finnskogen fleecejakke, den veier 540 gram, og jeg synes ofte den blir for stor og varm, men dog ikke vindtett. Kanskje litt sær forespørsel, men det må jo finnes noe jeg ser etter der ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg innser jo at det eksisterer noe av det jeg ser etter. For eksempel: https://www.norrona.com/nb-NO/produkter/bitihorn/bitihorn-windstopper-zip-hood-jakke-herre/?color=7718

Gitt at den er så vindtett som de påstår, og samtidig ikke for stor som mellomlag kan den funke. Har god erfaring med merket.

Eller kanskje denne: https://www.gorewear.com/eu/no-en/gore-r3-partial-gore-windstopper-shirt-100287.html?dwvar_100287_color=0899&cgid=gw_men_tops_jerseys-shirts#prefn1=fabricTechnology&prefv1=gore-windstopper&clearance=0&collapsedRefinements=&start=1&cgid=gw_men_tops_jerseys-shirts

Har i grunn ikke noe stress med å finne dette, vil heller bruke tid på å finne det jeg virkelig trenger. Så bare peis på med forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mulig du allerede har funnet svar, men lurer på om arcteryx hadde en fleece med delvis vindtett front, men aner ikke om den er i produksjon lengre. I tillegg var jeg innom sport outlet her om dagen og såg en fleece med vindtett(?) front i Outdoor research-avdelingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere sånne plagg. Ei fleecejakke fra La Sportiva med vindtett front og hette. En tynn fleecelignende sak med vindtett ytterstoff fra Mountain Equipment, i tillegg til tynne mellomplagg for langrennsløpere med netting på armer og sider, og vindtett front og rygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.