GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, takk for flott turrapport!

Under refleksjoner skriver du at du vurderer Ă„ bytte ut soveposen til quilt, men pakklista di linker til Revelation Custom quilt. Var det denne u brukte under turen som refleksjonene dreier seg om, eller er det en ny du har kjĂžpt?

Skrevet

Takker for hyggelig tilbakemelding. Jeg ser at det har sneket seg inn et par feil i pakkelista. Tror dette er fordi jeg har kopiert over og startet en ny liste for Te Araroa turen (jeg reiser i morra :-)), nÄr jeg sÄ har endret i den lista sÄ har det ogsÄ endret seg i den gamle Finnmarkslista (Te Araroa pakkeliste).

De viktigste:

• Sovepose: brukte en  Haglöfs L.I.M. Dun +1 473g, lett men dĂ„rlig lufting, litt kort og litt kall
  • Liggeunderlag: brukte ett Thermarest Neoair i vanlig stĂžrrelse, dette var for smalt og jeg har oppgradert til Large som er bredere.
  • Brukte ogsĂ„ ei (dĂ„rlig) regnjakke fra Stormberg som har blitt byttet mot ei som er 150g lettere.

Som nevnt hadde jeg alt for mye mat og brensel med (selv for en 10 dagers) og jeg tipper at sekken var 14-15 kg nÄr jeg startet.

• Liker 1
Skrevet

Knall rapport ! Moro og se fra steder man besÞker hvert Är selv med andres Þyne.

Og har samme erfaring med menneskene pÄ Nordkyn, de er utrolige. Eneste stedet jeg har mÞtt hyggeligere mennesker er ditt du skal pÄ din neste tur, New Zealand !!

God tur , hÄper det kommer like bra rapport etter den turen. Skal du gÄ mye av ruta der nede ??

Skrevet (endret)

Takker Lars!

Planen er Ă„ gĂ„ i alle fall fra Nelson (Peloros River) til Queenstown. GĂ„r med en god venn fĂžrste mĂ„neden, og det kan hende at jeg blir 100% Ăžrretboms nĂ„r han reiser og gir bang i Ă„ gĂ„ masse hver dag 😛

Planlegger Ä blogge litt fra turen ogsÄ pÄ Bloggen min (som akkurat nÄ ikke inneholder mye nytt) og sÄ blir det bilder pÄ Instagram (@grunde73) ... Og sÄ kommer det sikkert noe her og pÄ fluefiskersiden ogsÄ.

Grunde

Endret av GrundeL
  • Liker 2
Skrevet

Bra tur det , og du kommer til Ä passere masse fete elver pÄ veien og natur som tar pusten fra deg ! .

Bare husk masse myggmiddel(med masse deet), sandflies er som en kryssning av alle drittinnsekter vi har her i nord. Den kan faktisk Ăždelegge turen enkelte steder.

• 4 mĂ„neder senere...
Skrevet

Fantastisk flott tur sammendrag Grunde :-) Skal opp pÄ Ifjordfjellet sommeren 2020, ringer deg for tips. Jeg var der for 28 Ärs siden og har merket vanna pÄ de gamle kartene enda, men mÄ sjekke med deg om fortsatt er fisk i de vanna :-)

• 11 mĂ„neder senere...
Skrevet

Meget bra og interessant rapport fra til dels kjent teig. Fant denne ifm innledende planlegging - takk! 

PÄ samme tidspunkt befant vi oss pÄ nordsiden av riksveien over Ifjordfjellet. Ørreten viste seg der faktisk rimelig bitevillig i den trykkende heten. Men ja - det ble en del bading. Og vi sÄ tordenvÊret mer pÄ avstand enn deg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.