Jump to content

Exped pump mat - alternativer til å få inn luft?

Recommended Posts

Posted

Pappa fikk et Exped Downmat 9 Pump DLX av oss for 5-6 år siden. Han har aldri fått dreisen på pumpinga med hendene, er litt gåen i ryggen og det tar lang tid. Jeg synes ikke det er spesielt smidig sjøl. Finnes det alternativer til å få luft i dette? Snoozle-bag er vel mindre i ventilen, eller kan den kanskje brukes i ut-ventilen?

Annonse
Posted

Kjøpte en vanntett pakkpose fra sea to summit som har en ventil i bunn som passer på exped og underlag fra sea to summit. Blåset opp undetlaget på 3-4 fyllinger. Mener jeg fant den på xxl.

• Like 2
Posted

Pumpa fra Biltema som @tusjmann linker til fungerer supert, tar mindre enn minuttet å fylle et underlsg, har brukt den på Synmat 7M-UL, Downmat 9LW og Downmat 9M av eldre type. Pumpa blåser godt, så det er ikke nødvendig at det er helt tett mellom stussen på pumpa og ventilen.

Bruker den også til packraft. Pumpa er oppladbar med usb lading, den har USB ut og kan også brukes som powerbank.

Posted

Ang. ventiladapter så finnes det snoozle adapter i forskjellige størrelser. Jeg har både nyere (2016) og eldre (2011)  downmat pump i ulike størrelser. ventilen på de eldre er vesentlig større. Ved kjøp av adapter er det dermed viktig å kjøpe riktig størrelse. Handler du på nett er det sikkert greit å sende en mail til kundeservice og forsikre deg om at denne matcher ditt underlag. Lykke til!