+Memento mori Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) Den minste Trangiapanna til serie 28 er 14 cm i diameter. Har kuttet en steikespade i 2. Liten Trangia klype og en bit av en gryteskrubb også. Lite og lett, men går til et speilegg eller en liten fiskebit eller 2. Alt får plass inni panna. Veier tilsammen 138 gram. Endret 31. august 2018 av Memento mori Bildene var borte 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
r.u.mad Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Jeg har blitt veldig glad i panna fra mitt Trangia Mini sett og regner med at denne er den samme(?). Panna er faktiskt ganske god til tross for størrelsen og min har vært med på mange turer. Kunne kanskje ha vært et par cm større men holder såvidt til middags-pølsesnabbene eller et speilegg. Min har blitt litt stygg og bulkete med tiden men belegget et like godt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Memento mori Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Trangia mini eller serie 28 er den samme. Retter overskrifta. Har en ekstra panne liggende som jeg fikk sammen med en kaffekjele jeg kjøpte. Bruker du klypa som fulgte med eller den store @r.u.mad? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
r.u.mad Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Jeg bruker "den store" for å si det slik, fordi den originale lagde riper i belegget. Jeg har saget av "den store" en god del , slik at den passer ned i kjelen på Mini-settet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnilite Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Denne microgripperen fra GSI veier 14g, tar liten plass og lager ikke riper. Forøvrig har Primus sin "nye" tang låsing så den sitter fast i gryta/panna. Det fungerer veldig bra, den veier 67g. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larix Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 20 timer siden, Memento mori skrev: Har kuttet en steikespade i 2 Hva bruker du den øvre halvdelen av stekespaden til, rørepinne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Memento mori Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 17 minutter siden, Larix skrev: Hva bruker du den øvre halvdelen av stekespaden til? Syns det er enklere å snu en del ting med 2 steikespader, blir mindre fettsput inni teltet. Har smeltet en spork i varmt fett. Prøver å holde metall unna panna, da holder de lengere. Har også 2 meget flotte tynne/lette steikespader laget av @Tom42 i naturlig bøyd einer. Men de er litt for lange til et slik meget lett oppsett. Tom er også av de som bruker 2 steikespader. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larix Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 35 minutter siden, Memento mori skrev: Syns det er enklere å snu en del ting med 2 steikespader…. Godt poeng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Memento mori Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 På 31.8.2018 den 16.25, r.u.mad skrev: , fordi den originale lagde riper i belegget Sjekket de to jeg hadde, den som var i bruk var ok, men den nye var veldig skarp der den var kuttet. Det ble en runde med smergelpapir på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars Stenseth Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Bruker mer å mer denne kjøtt/pølse klypa i dette sett https://www.fjellsport.no/gsi-outdoors-crossover-kitchen-kit.html Sett at de selges enkeltvis på xxl også for 69kr. Mye bedre kontroll under vending av kjøtt og mindre sprut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larix Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Jeg bruker stekespaden og pinsetten fra dette sette: https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80130168/ Det er riktignok "en leke, og egner seg derfor ikke til matlaging", men det funker nå for meg. Og er neppe mer giftig enn at den, totalt sett, vesle mengden mat jeg bruker dette på, neppe er det som kommer til å ta livet av meg. Tror noen har nevnt dette før her inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Memento mori Skrevet 6. september 2018 Forfatter Del Skrevet 6. september 2018 (endret) 21 timer siden, Lars Stenseth skrev: Bruker mer å mer denne kjøtt/pølse klypa i dette sett 10 timer siden, Larix skrev: Jeg bruker stekespaden Grunnen til at jeg liker steikespade i tre, er at det tåler varme bra. Har smeltet en spork i varmt fett. Tre er også snilt mot nonstick belegget. Har dere merket noe til at gsi settet/IKEA settet smelter når det blir varmt. Problemet er størst på brennere som varmer veldig på et punkt. Endret 6. september 2018 av Memento mori Rettet skriveleif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miamaria Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Til orientering, med tanke på pizzatråd på annet sted på forumet - så passer denne pannen perfekt til små lefser og pizzasteking også. 😃 Jeg har testa. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larix Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 4 timer siden, Memento mori skrev: Har dere merket noe til at … IKEA settet smelter når det blir varmt. Ikke ennå, men jeg regner i grunnen med at det gjør det. Jeg har nemlig andre billige stekespader fra Ikea, som er beregnet på matlaging som gjør det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars Stenseth Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Ikke snev av noe smelting på Gsi settet her,hverken på klype eller spade. Kanskje jeg bare er forsiktig. Mulig andre har andre oppfatninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whistler Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 9 timer siden, Lars Stenseth skrev: Ikke snev av noe smelting på Gsi settet her,hverken på klype eller spade. Kanskje jeg bare er forsiktig. Mulig andre har andre oppfatninger? GSI spaden smelter etterhvert 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars Stenseth Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 3 timer siden, whistler skrev: GSI spaden smelter etterhvert Kjekt å vite😂 😂😂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Memento mori Skrevet 8. september 2018 Forfatter Del Skrevet 8. september 2018 3 timer siden, whistler skrev: GSI spaden smelter etterhvert Det går også å bruke gryteskjer i meleamin. Disse tåler varme. Pleier å kutte av håndtaket. Jernia har disse. koster ca 40kr. De som er rette i bunn er best, da får du rørt i hele bunn. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.