uppis Skrevet 27. august 2018 Skrevet 27. august 2018 Noen som har tro på dette: https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/trening-og-kosthold/2018/08/25/195426877/denne-ryggsekken-vil-revolusjonere-fjellturen? Siter
tklami Skrevet 27. august 2018 Skrevet 27. august 2018 Tviler litt på at den vil funke like greit med tunge mere rolige steg, men hvem vet..... Vil nå tippe at vekta på sekken vil gå opp endel sånn at vinninga går litt bort i form av ekstra vekt Siter
+sofasliter Skrevet 28. august 2018 Skrevet 28. august 2018 Så jo spennende ut denne. Spent på hvordan de får den til å gynge i takt med stegene. Ser for meg at det blir brutal belastning, dersom den kommer i motfase... Siter
Vandrefalken Skrevet 28. august 2018 Skrevet 28. august 2018 Så videoen og litt sånt her forleden dag, og først ble jeg litt "Ha! Kult! Dette virket jo spennende, alltid gøy med nye designelementer" men det ble fort til "Hmmm.. hvor lenge holder det? Hvor utsatt er det for å ta med seg på tur i skau og drittvær? Hvor lett er mekanismen å vedlikeholde om noe skjer? Fikse på tur? Lager det mye lyd?" Det er absolutte ting jeg må ha gode svar på før jeg kunne vurdert det til tur-bruk, men sånn " i hverdagen", gitt at det funker såpass bra, ser jeg et større argument for. Der står jeg foreløpig. 😂 Siter
Vossingen Skrevet 28. august 2018 Skrevet 28. august 2018 Da finst eit marked for da mesta... Har ikkje trua i det heile tatt eg. I min verden er all last stroppa fast under transport. Her har ein eit skadepotensiale om systemet bunner ut under belastning. Siter
+Memento mori Skrevet 28. august 2018 Skrevet 28. august 2018 31 minutter siden, sofasliter skrev: dersom den kommer i motfase.. Er vel heller når! Da må du gå i en annen takt, eller ta ut noe, i værste fall putte noe stein oppi😂 hvis du alt er på tur! 1 2 Siter
uppis Skrevet 28. august 2018 Forfatter Skrevet 28. august 2018 Til syvende og sist må man bære vekta, så jeg tror; godt forsøk, men nei... Siter
fjellkaren Skrevet 29. august 2018 Skrevet 29. august 2018 Energibesparelsen ligger i at opp-ned bevegelsen i sekkens svingeampliitude reduseres. Samtidig øker sekkene vekt. I og med at kroppsvekten er større enn sekkevekten vil kroppen miste mer høyde pr tidsenhet enn sekken i «ned-skrittene» og vice versa i «opp-skrittene». Energibesparelsen blir da differansen mellom kroppens og sekken svingeamplitude. Hvis denne energibesparelsen er større enn energien som kreves for bære fjæringssystemet vil systemet lønne seg. Siter
+PTG Skrevet 29. august 2018 Skrevet 29. august 2018 Vil tro at utviklingen av dempesystem på sykler beskriver bra hva som må til for å få det praktisk: -En fjær (elastisitet) som må tilpasses en vekt (justering av denne - "sag") for å ha ett mest mulig gunstig "midtpunkt". - Ett dempesystem (olje/gass/gummi) for å stoppe sving og hindre "bunning", spesielt om egenresonans oppstår. -Kunne endre returhastighet for å kunne tilpasse systemet til fart og underlag. - Og låsing av system ved stigning eller når man står å tråkker... . Så legg til litt biomekanikk, varierende sekkevekt, bevegelse og frekvens så kommer i hvert fall ikke jeg til å kjøpe første generasjon som kommer på markedet 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.