Gå til innhold
øyvindl

To brede liggeunderlag (Exped UL LW) - får jeg plass i teltet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har, som mange andre, gått til innkjøp av Exped sine LW-liggeunderlag (LW står for long wide). Jeg ser at Fjellsport oppgir disse til å være 65 cm brede. Det betyr at den totale bredden blir hele 130cm, om de ligger helt tett i tett. 

Dere som har slike underlag, hva er deres erfaring med valg av telt? To sånne liggeunderlag ved siden av hverandre vil ta for mye plass for mange av Helsport sine 2-mannstelt, om jeg skal stole på de oppgitte målene. 

Velger dere 3-mannstelt når dere er to personer på tur? Finnes det 2-mannstelt som er brede og lange nok for to slike underlag?

Er i hovedsak snakk om bruk på Hardangervidden, så vekt på teltet er viktig, sammen med vindstabilitet og pålitelighet. 

Noen tips? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å gå for +1P på teltet ift antall personer som skal bo i teltet, evt mumieform på liggeunderlaget for å få plass til oppgitt antall personer på teltet.

Et som passer 2 stk Exped LW liggeunderlag i Expeds eget Orion II, har testet dette selv: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Generelt er det akkurat plass til 2 pers. i et 2- mannstelt - god plass i et 3-manns telt. Det er viktig å tenke på i forbindelse med matlaging, bagasje og opphold i dårlig vær.

Elgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Ble et Helsport Reinsfjell Superlight 3 i Outleten til Helsport på meg. 

Så får jeg heller vurdere et mindre og lettere telt til soloturer. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mareng
På 2.6.2018 den 17.04, øyvindl skrev:

Takk for svar!

Ble et Helsport Reinsfjell Superlight 3 i Outleten til Helsport på meg. 

Så får jeg heller vurdere et mindre og lettere telt til soloturer. 

2,5 kilo for boligen er helt innafor som solotelt etter mitt skjønn 👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.