Jump to content
IGNORED

Kokesystem med låsbart lokk i metall

zupertramp

Recommended Posts

Hei :)

Jeg har et Optimus Crux weekend "kokesystem". Jeg liker dette settet veldig godt, men det er ikke mulig å låse "lokket" fast til kjelen. 

Derfor må jeg putte hele greia i en netting pose, for holde systemet sammen. 

Jeg ønsker meg en liten kokekjele, av aluminium og/eller titan, med mulighet for låse metallokket fast i  kokekjelen. 

Jeg har søkt rundt på nettet, men klarer ikke finne noen med denne funksjonen.

Kanskje noen på fjellforum kan hjelpe meg ? 

Mvh 

Zupertramp 

Annonse

Tror ikke det er noen god ide. Hva om lokket låste seg mens kokinga var i gang? En "trykk koker" som går i lufta vil gi dårlige turminner, hvis du i det heletatt kommer hjem og kan fortellet om opplevelsen

Det er iallfall viktig å vurdere hvordan låsemekanismen fungerer, opp mot potensialet for brukerfeil. 

Noen av msr sine gryter kan gjøre dette. 

jeg har denne: http://www.fjellsport.no/msr-base-2-pot-set.html

bruker bare den største og lokke sitter bra låst når håndtaket er kullet over.

Alle mrs gryter med den typen håndtak :P

Takk, den så veldig bra ut  :D . Merkelig at jeg ikke har sett denne før.

Ideelt sett skulle den hvert av titan, men man kan jo ikke få alt her i verden.

Annonse

Det enkleste er ofte det beste, kjøp en reim a-la gammeldagse skistropper, det burde holde det du har sammen.

Absolutt.

Men potensielt problem med metallspenne som kan lage hull i sekken eller pakkposer den ligger mot. En strikk vil gjøre samme nytta. Må kanskje bytte ut strikken for hver tur.

Rubber_band_flat.jpg

Forøvrig synes jeg det er ok å putte kokeutstyret i en liten pose så det ikke griser til annet innhold i sekken om det er sot, fastbrente ting eller noe matrester igjen et eller annet sted

• Like 1

Absolutt.

Men potensielt problem med metallspenne som kan lage hull i sekken eller pakkposer den ligger mot. En strikk vil gjøre samme nytta. Må kanskje bytte ut strikken for hver tur.

Rubber_band_flat.jpg

Forøvrig synes jeg det er ok å putte kokeutstyret i en liten pose så det ikke griser til annet innhold i sekken om det er sot, fastbrente ting eller noe matrester igjen et eller annet sted

Får selvsagt stopper med plastspenner også, selv har jeg kjøpt en bunke borrelåsreimer fra dx.com i forskjellige lengder.

Det er iallfall viktig å vurdere hvordan låsemekanismen fungerer, opp mot potensialet for brukerfeil. 

Takk, den så veldig bra ut  :D . Merkelig at jeg ikke har sett denne før.

Ideelt sett skulle den hvert av titan, men man kan jo ikke få alt her i verden.

http://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/turkjokken/steke-kokeutstyr/msr-quick-1-pot.html

• Like 1