Gå til innhold
  • Bli medlem

Padling Atna/Grimsa


Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg starta ved Grimsbuhytta i fjor. Padla til Svartdalsbekken, og gikk over til Atna. En del ukurant padling der jeg traff på Atna og videre nedstrøms, så jeg bærte til nedafor fossene ved Spranget mener jeg å huske. Nydelige campemuligheter nær de fossene. Padla så ned til Gammelgården, og gikk over fjellet tilbake. Fine teltplasser langs Atna, første og fremst på nedre halvdel. Langs Grimse er det selvsagt mulighet, men må dele det med sauer, kyr og frittgående hester.

Grimse er stedvis grunn, så turen bør ikke tas ved tørr sommervannføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har padlet Grimsa fra litt ovenfor Grimsdalshytta og ned til Grimsbu. Vi bar forbi juvet ved svingen ovenfor der Haverdalsåa kommer inn. Fra Svartdalsbekken og ned til og med Fallfossen er det en del bæring. For de fleste kan sikkert det å trille veien være like greit. Fallfossen kan være farlig og kommer brått på. Fra fossen og ned til veien var det en del stryk, men vi padlet alt, Ned mot sæteren vil nok mange foretrekke å bære et stykke avhengig av ferdigheter og vannstand. Så bar vi også noen hundre meter ved nedre fallfossen. Resten av strekket ned til Grimsbu var greit. Vannstanden var relativt lav. Et tips er å se på norgeibilder. da zoomer du inn og ser hvor det er hvitt vann.

 

Atna er grei padling fra der den møter veien og ned til sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har padlet Grimsa fra litt ovenfor Grimsdalshytta og ned til Grimsbu. Vi bar forbi juvet ved svingen ovenfor der Haverdalsåa kommer inn. Fra Svartdalsbekken og ned til og med Fallfossen er det en del bæring. For de fleste kan sikkert det å trille veien være like greit. Fallfossen kan være farlig og kommer brått på. Fra fossen og ned til veien var det en del stryk, men vi padlet alt, Ned mot sæteren vil nok mange foretrekke å bære et stykke avhengig av ferdigheter og vannstand. Så bar vi også noen hundre meter ved nedre fallfossen. Resten av strekket ned til Grimsbu var greit. Vannstanden var relativt lav. Et tips er å se på norgeibilder. da zoomer du inn og ser hvor det er hvitt vann.

 

Atna er grei padling fra der den møter veien og ned til sjøen.

Padlet du med kano el packraft? Hvordan var strykene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starta ved Grimsbuhytta i fjor. Padla til Svartdalsbekken, og gikk over til Atna. En del ukurant padling der jeg traff på Atna og videre nedstrøms, så jeg bærte til nedafor fossene ved Spranget mener jeg å huske. Nydelige campemuligheter nær de fossene. Padla så ned til Gammelgården, og gikk over fjellet tilbake. Fine teltplasser langs Atna, første og fremst på nedre halvdel. Langs Grimse er det selvsagt mulighet, men må dele det med sauer, kyr og frittgående hester.

Grimse er stedvis grunn, så turen bør ikke tas ved tørr sommervannføring.

Grimsbuhytta? Mener du Grimsdalshytta? 

Hvordan var det å gå over til Atna? 

Brukte du Packraft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.