Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å trener meg opp til å kunne dra på packraft tur til alaska. Men jeg trenger å trene på elv, så det blir målet dette året. Padle i elver her i Skandinavia(Norge,Sverige, Finland) og få flere døgn i telt. Er det noen elver å anbefale? Gjerne ut i villmarken- med mye god fisk.. ser for meg i Nord-Sverige mot Finland. Ser fram til mange gode svar. Jeg trenger elver som ligner alaska

 

mvh

hans Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finns vel alle slags elver i Alaska også, så spørsmålet blir vel hvor langt du skal padle, hvor lange vann du har tålmodighet til å gi deg i kast med og hvor bratt du ønsker å padle.
Torneelven fra Abisko eller Kiruna / Jukkasjarvi til Junosuando, videre ned  Tarendøelven og Kalixelv kan du padle helt til Bottenviken på 2 - 3 uker. 
Kaitum / Kalix elv kan du padle fra Kaitum / Killinge og i hvertfall ned til Parakka. Vi har ikke padlet mellom Parakka og Tarendø, men det bør nok la seg gjøre med packraft. Fra Tarendø følger du Kalix elv helt til Bottenviken. Forbi Kaitum går det tog så transport er rimelig enkel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Packraft er et slit over selv små vann om man har litt motvind. På de store elvene i Alaska og Yukon går det stort sett i kano og kajakk. I f eks Whitehorse i Yukon kan man leie båt eller melde seg på arrangerte turer. 

https://www.kanoepeople.com/

IMG_0905.jpg

IMG_0898.jpg

IMG_0897.jpg

IMG_0907.jpg

Endret av peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.