Gå til innhold
  • Bli medlem

Padle Speka og Sølna fra Spekedalssetra


peik

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan det er med vann i disse elvene nå?  Har tenkt å padle fra Spekedalsseter til Sølensjøen i Rendalen kommune. 

Endret av peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært der oppe i år, men bare en generell betraktning. Jeg har selv padlet kano fra Skjelåvollen og ned, og vært inne ved Spekedalssetra et par ganger til fots. Jeg tviler på at det er så mye padlebart ovenfor veien inn til Storlægda ved normalvannstand, så hvordan det er i år aner jeg ikke. Det kommer vel an på nedbøren i dagene før du drar.. Det er fin natur med mye villmarksfølelse, men jeg vil tro det blir mer banning enn padling i den øverste delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er turen unnagjort fra Spekedalsseter til Fiskevollen i Sølensjøen. De første 8 km var ganske strabasiøse med lemping over steiner og trær. Brukte to dager, 8.t første dag og 7 t andre dag. Flott natur. 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid05uvdW3Dsgs9nigPVrsLQdkrxwvWsyeLwNdYYC3P9gcCk1LGJEFyTmURzhXitKuwSl&id=610520473

Endret av peik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like fint som i Femundsmarka. Rart det ikke er mer folk der. Traff kun én i mann på fisketur i gummibåt og to karer i kano mellom Spekedalsseter og Sølensjøen.

Endret av peik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

peik skrev (19 timer siden):

Like fint som i Femundsmarka. Rart det ikke er mer folk der. Traff kun én i mann på fisketur i gummibåt og to karer i kano mellom Spekedalsseter og Sølensjøen.

Enig, bemerkelsesverdig lite folk i de øvre delene av både Sølna og Mistra. Aldri truffet noen der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.