Gå til innhold
  • Bli medlem

10 ting som gjør turen litt bedre


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Dette mener fjellguider og turfolk folk flest bør ha i sekken.

Yeah, right.....

 

1. Duct-/gaffa-/sølvtape

Ja, noen runder duct tape sitter rundt den ene vandre staven

 

2. Pocket chainsaw

Nei, de er vanskelige å bruke, men en liten sammenleggbar FIskars håndsag er fin å ha på skogsturer

 

3. Tissetrakt for jenter

Kan jeg ikke tenke meg at noen trenger, ei heller jenter

 

4. Gladpack

Tullball. Har antibac (eller konkurrent) i toalettsakene, har med noen meter zing it 2,2mm line og brannforbind har jeg i førstehjelpsposen.

 

5. Stekeovn

The Outback oven har jeg vært med å bruke masse. Veldig praktisk og lett i bruk. Du bytter da selvsagt ut stekepannen med den som følger med i settet. Uanstendig med nybakt brød hver dag på tur. Passer best til turer på f eks motorsykkel og jeg ville aldri bært den med meg på ryggen. En kilo brødmelblanding veier også alltid en kilo.

 

6. Plaststrips

Nix. Ferskvare som blir sprø og knekker av UV, lagring og kulde.

 

7. Espressomaskin

Nei

 

8. Grillpinner

Har med kniv, pinner vokser i skogen

 

9. Tynt tau

Ja, se punkt 4

 

10. Eggeholder

Drit praktisk på kortere turer der man har med egg. Ikke så nødvendig om man ikke har med egg.....

 

 

Men jeg må understreke at jeg stiller meg spørrende til ekspertisen hos de fjellguider som mener at den opprinnelige listen er noe turfolk folk flest bør ha i sekken......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folkens, vi har tatt dette for alvorlig. Listen i e24 er "Livsstil/redaksjonell reklame", dvs at listen må inneholde to-tre ting som faktisk er lure og dermed gir et skinn av troverdighet, mens resten er diverse luksusartikler.

 

Så jeg tar meg den frihet å plukke fra våre lister:

 

1 Duct-/gaffa-/sølvtape

2 Tynt tau

3 Tørre sovesokker

4 Salt og pepperbeholder ink. noen riskorn (for å unngå klumper)

5 Kindle

6 Lommelerke med VSOP/single malt

7 Sprettert

8 Stormlighter

9 Leirsko

10 Høytaler til iPod

 

Hyr inn en fotograf, skriv maks 100 ord om hver ting, kjør design og trykk på glanset papir - ferdig artikkel/reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) En lang lett Sea to Summit Alphalight skje til Real turmaten gjør den vesentlig lettere å få i seg.

2) Mini Snickers er gode og dobler opp som energy bar.

3) Tynt sterkt tau, er dette langt nok kan det også brukes til å røske ned tørre greiner som sitter høyere oppe enn man normalt rekker.

4) Duct tape

5) 2 kraftige gummistrikker om buksa ikke har god nok låsing mot støvlene (med en skinnlapp kan du også lage sprettert)

6) Kniv

7) Kaffe

8) Lambi

9) En god venn

10) Fotoapparat så jeg kan drømme meg tilbake når jeg har kommet hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, vi har tatt dette for alvorlig. Listen i e24 er "Livsstil/redaksjonell reklame", dvs at listen må inneholde to-tre ting som faktisk er lure og dermed gir et skinn av troverdighet, mens resten er diverse luksusartikler.

 

Så jeg tar meg den frihet å plukke fra våre lister:

 

1 Duct-/gaffa-/sølvtape

2 Tynt tau

3 Tørre sovesokker

4 Salt og pepperbeholder ink. noen riskorn (for å unngå klumper)

5 Kindle

6 Lommelerke med VSOP/single malt

7 Sprettert

8 Stormlighter

9 Leirsko

10 Høytaler til iPod

 

Hyr inn en fotograf, skriv maks 100 ord om hver ting, kjør design og trykk på glanset papir - ferdig artikkel/reklame.

Lettvektssprettert regner jeg med ? :D

 

 

Greit at listen er fra Livstildelen av e24, men artikkelen er skrevet av en person fra utemagasinet.no. Håper det er et snev av kredibilitet/ krav til friluftserfaring før man ansettes for å skrive om emnet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å ta for meg den oprinneliege listen:
 

1. Duct-/gaffa-/sølvtape - De forsvinner sporløst lenge før jeg kommer meg på tur....ikke sant unger?

2. Pocket chainsaw - bare drit

3. Tissetrakt for jenter - er gutt

4. Gladpack - Det aner jeg ikke hva er en gang *googler* Ååååjaaaa....nei.

5. Stekeovn - Bål

6. Plaststrips - e forsvinner sporløst lenge før jeg kommer meg på tur....ikke sant unger?

7. Espressomaskin - Te

8. Grillpinner - Vokser vilt overalt bortsett fra der hvor du heller ikke finner ved til grillbålet...

9. Tynt tau - OK

10. Eggeholder - knekk egg, tøm i colaflaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.