Gå til innhold
  • Bli medlem

Nuyarn - bedre merino?


oahansen

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med merino-produkter (T-skjorter, underklær, hansker m.m) basert på Nuyarn-teknologi for spinning av merinofibrene?

Endret av oahansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • oahansen endret tittelen til Nuyarn - bedre merino?
Annonse

Ingen erfaring foreløpig, men jeg tok sjansen på å prøve ett par produkter fra Outdoor Vitals ifm. salget de hadde nylig. Bl.a. en hoody i 115 gsm nuyarn. Om transport-gudene og Tollvesenet er på min side, og jeg var så heldig å treffe riktig på størrelsen, så kan det hende jeg har noen erfaringer å dele litt senere i  år. Ikke hold pusten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt opptatt av om slitestyrken er bedre.
Samtlige av mine merinoskjorter har nå små hull (som raskt blir større) Det gjelder uansett leverandør og tykkelse på materialet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/4/2024 at 3:32 PM, oahansen said:

Spesielt opptatt av om slitestyrken er bedre.
Samtlige av mine merinoskjorter har nå små hull (som raskt blir større) Det gjelder uansett leverandør og tykkelse på materialet.

Opplever det samme på mange ulltrøyer. Lurer på om det er fordi det ikke er ny ull/"pure new wool", men resirkulert ull med brutte/korte fiber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.