Gronlund Skrevet 29. september 2014 Skrevet 29. september 2014 Kom aldrig cacao i Thermos, varm mælk i Thermos er ikke bra, det kan udvikle skadelige stoffer. Brug cacao-pulver og hav altid varmt vand i Thermos. Siter
Oddbjørn Skrevet 29. september 2014 Skrevet 29. september 2014 Kom aldrig cacao i Thermos, varm mælk i Thermos er ikke bra, det kan udvikle skadelige stoffer. Brug cacao-pulver og hav altid varmt vand i Thermos. Har du noen referanser på dette? Hørtes litt merkelig ut, med mindre det er snakk om oppbevaring over lang tid. Nordmenn på påskefjellet er jo omtrent oppfostra på varm kakao på termos... 1 Siter
Tessatroll Skrevet 30. september 2014 Skrevet 30. september 2014 Må vel være ok med kakao på thermos så lenge ein skyl med kaldt vatn før vask? Kan forøvrig berre samanlikne med mjølkeanlegg som ein konsekvent skyl med kaldt vatn før vask fordi varmt vatn "brenn"fast melka/mjølkesukkeret og gjer at ein ikkje får anlegget skikkeleg reint. Potensiell bakteriebombe? Dette var berre synsing frå mi side, og Ikkje ein påstand. Alt ein skal no diskutere på eit forum Siter
Gronlund Skrevet 30. september 2014 Forfatter Skrevet 30. september 2014 I mine unge dage, brugte jeg også Cacao i Thermos, men flere har fortalt, at bakterierne trives fint i indelukket varm mælk. Prøv at se her: http://www.trygbloggen.no/varm-kakao-eksploderte-pa-kjokkenet/ Hvis I ikke har oplevet problemer med kakao i Thermos, - så er der måske ikke problemer, kun med rengøring at Thermos Siter
famjsv Skrevet 30. september 2014 Skrevet 30. september 2014 - "Drit i kakaoen"... lag en ny post! Jeg venter på turrapport 1 Siter
+Grimner Skrevet 2. oktober 2014 Skrevet 2. oktober 2014 Vdr. kakao i Thermos, så gjelder dette antagelig en advarsel på Thermoser som gjaldt oppvarmet melk. Særlig med tanke på mødre på tur med små barn. Lunken melk, bittelitt dårlig renhold og bakteriene kan få gode forhold. Kakao derimot, skal koke. Siter
Vrimmel Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 Er problemet skadelige stoffer eller bakterier? Det er svært få mikrober som overlever koking i noen minutter. For å bli syk av dette skal kakaoen ha ligget ganske lenge i termosen før det vokser opp en betydelig andel (vil tippe godt over en uke). Siter
REs Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har aldri kakao på termosen. Ikke på grunn av faren for bakterier, men fordi det lukter pyton hvis ikke termosen blir rengjort med en gang etter bruk. Står den til neste dag så kommer det en spesiell lukt og den er ikke god. 2 Siter
+zimwalker Skrevet 1. november 2014 Skrevet 1. november 2014 2 ts kakaopulver 2 ts tørrmelk 3 ts sukker i passende liten ziplock pose, så har man hjemmelaget "rett i koppen-kakao" til 2dl kopp. Passer til min gane. Andre blandingsforhold selvsagt mulig 4 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.