Marcus Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Vedder 100 kr på at det er Skogshorn som Alek har fotografert fra UFOen sin her.
Alek Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg vedder ikke i mot, for det er helt korrekt
MortenM Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Her er svaret navnet på øya ute i nordvest, fortsatt Nordland.. Det er vel Lovund vi ser på bildet der Ser vel også såvidt Træna til høyre i horisonten.
smaaseien Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 stemmer d morten:) vært der? da tar du vel det andre også, er samme område...
MortenM Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 stemmer d morten:) vært der? da tar du vel det andre også, er samme område... Har vært der, men langt i fra lommekjent Har alltid vært fasinert av disse flere hundre meter høye skjera
MortenM Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Hint: Dette er altså i Nordland.. Drar kjensel på "De syv søstre" og dermed Sandnessjøen i bilde 3. Nesna skjuler seg bak deg på bilde 1. Du befinner deg på Lihovudet (848m)
Kjell Iver Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Du befinner deg på Lihovudet (848m) Jeg tror du har rett. Det må være rett ovenfor Leland i Leirfjord det der.. Artig at det er med noen fjæresteiner her i fra reservegokk også.. Men ser du hvilke 2 fjell som stikker opp midt på hans bilde nummer 2 Det her https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=9261
MortenM Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg tror du har rett. Det må være rett ovenfor Leland i Leirfjord det der.. Artig at det er med noen fjæresteiner her i fra reservegokk også.. Men ser du hvilke 2 fjell som stikker opp midt på hans bilde nummer 2 Det her https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=9261 Det må være Storfinnkneet til høyre og Litlfinnkneet til venstre
Nils Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=9252 Skaget. Skag som kommer av noe som stikker opp, og denne toppen ruver virkelig opp fra det ellers så snille fjellområdet Egentlig unødvendig å bekrefte at Skaget (1686) var rett Alek! Du som har dette fjellet rett utenfor gjerdet ditt, kjente det nok temmelig raskt igjen.
smaaseien Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 det stemmer flott det:) mn kjiver er vel tilnærmet lokalkjent, så det er nesten litt joks:) vært på lihodet noen gang kjiver?
Kjell Iver Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 ...vært på lihodet noen gang kjiver? Nei. Har ikke det, men har kjente der i området så jeg får vel ta en tur en gang. Nå ble ikke dette akkurat en quiz. Vi får vel bare vente til noen kommer med en ny en så vi runder 100 sider med flagget til topps og nye quiz'er Jeg har ikke noen å komme med og kanskje kilden til nye spørsmål begynner å tømmes?
Svein Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 ...kanskje kilden til nye spørsmål begynner å tømmes? Neppe. Navn og "nummer"?
smaaseien Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Dette er kanskje et litt lurespørsmål, fortsatt Nordland selvfølgelig:)
smaaseien Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Prøver med dette.. litt dårli bilde men.. PS! her får ikke kjiver svare:)
MortenM Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Dette er kanskje et litt lurespørsmål, fortsatt Nordland selvfølgelig:) Kan det være Lovund med lundurda på nordsiden av øya?
smaaseien Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Ja det tror jeg du har rett i Morten, trodde en stund det var på Island, men så fant jeg ut at det ikke var riktig så langt vest:)
TL Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Ditt siste bilde, smaaseien - er det Breidvatna / Breidvasstinden, eller er jeg på bærtur?
smaaseien Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Du er ikke på bærtur, men derimot på rett vei:) skjøl om det ikke er 100%..
TL Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Får vel bidra med et bilde selv. En sentral aktør i sagnet om Helgelandsfjellene. Hvem?
smaaseien Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Er vel hestmannen det vel? Du har ikke et annet forslag til vann da, TL?
Kjell Iver Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg må innrømme at det bilde to til Småseien var litt snedig. Har studert det men det er ikke akkurat klart. Et område som både jeg og TL er ganske godt kjent. Om det er Elgviddvatnet er det ikke Breivasstinden men Grunnvasstinden til venstre.... Er det vann 761 mon tro? http://kjiver.no/images_elgvidd/elgpan25.jpg (Ooops - så nå at jeg ikke skulle svare ) Men svaret var sikkert feil allikevel..
smaaseien Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Nei, det er Elgviddevatnet.. Kommer ned fra Måsskardvatnan... Tror det er siste uka i Juli 2006. Lå ved Måsskardvatn, kaffeskvettn i koppen frøys om natta.. Var så vidt isen var gått deroppe... Elgviddevatnet var iskaldt og vi så kun ett lite vak.. Gikk fra Måsskardvatn og til Strompdalen ned gjennom Grunnvassdalen.. Har du prøvd det kjiver?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå