Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Jeg sjekket faktisk den eggen ganske nøye men fikk den ikke til å stemme med vannet i bakgrunnen til venstre. Mistenker at vannet er Photoshoppa inn. Vi ser også noe som kan ligne på en vei på den andre siden av vannet. :D Kanskje du kan fortelle nøyaktig hvilket vann det er? :D

Hehe, det vannet er nok ikke ”shoppa” inn du. Det lå der da, og ligger der den dag i dag. :)

Faktisk ble jeg litt i stuss selv da jeg først så det. Etter et kikk på kartet, fant jeg ut at det må være det sørlige Grisletjønnen (1388 moh), vest for Tungepiggan (1518) og Veslådalen. Der går det nok ingen vei, så det som ligner på en vei, er muligens elva noen hundre meter nord for vann 1388. Eller en ripe i negativen som er kommet med under scanningen… :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du flere, Nils?? Du har jo sikkert tusenvis av toppbilder å velge i :shock:

Har egentlig ikke så innmari mye bilder. Du vet, jeg gikk mye før digitalkameraets tid, og med filmrull ble det til at man var mye mer sparsommelig og kresen på fotograferingen. Det var ikke bare å knipse i vei, og slette de som var dårlige.

Så tusenvis av bilder har jeg ikke, og en del har jeg allerede brukt i fjell-quizen, men noen har jeg nå fortsatt på lager som kan brukes, hvis jeg graver i arkivet. Har fått scannet det meste med varierende kvalitet...

Jeg kan jo prøve en til: Hvilken topp sitter denne kisen på?

post-42-133474580136_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig Nils :shock:

Bildet er tatt fra Giklingdalen, nordover. Innerdalstårnet stikker opp og Tårnfjellet er i utkanten av bildet til høyre.

Måtte gjemme Innerdalstårnet i håp om at ikke så mange kjente det igjen.

Tror det er snøfjell vi ser rett i mot, men er ikke helt sikker.

Startet min klatrekarriere i Innerdalen i 1985. Klatrekurs via DNT. Noe jeg kan anbefale til de som ønsker å bli høyfjellsklatrere!

Men noen kursruter til Skarfjell ble det ikke.

mvh

Kardam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som utsikten fra Hinnotefjellet på Nils sitt bilde. Og den dominerende i bakgrunnen er ikke Besshøe men Sjoghols/Snøholstind. Lengst bak ser vi Koldedalstind og Hjelledalstind. Forran der ser vi Snøholstind og Storegut. Forran der ser vi Midtre Rauddalseggje og Store Rauddalseggje. Storådalen ligger nede til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alek har selvsagt rett i at bildet mitt er tatt fra Hinnotefjellet (2114)! 8) Resten av det han sier ser ut til å stemme det óg, uten at jeg har sjekket kartet på det. Stoler på Alek her. :wink:

Her kommer en lett, hvilken topp ligger sentralt i bildet her?

Toppen sentralt i ditt bilde ”500fjell”, er nok Skarddalseggje (2159). Dere er på vei opp stien til Svartdalen fra nord, med Gjendebu utenfor bildet til høyre. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stemte din teori med min Nils, det bilde er hentet fra denne lange adressen .... hvor det står at Semeltind ligger bak. Det stusset jeg veldig på, og måtte dobbeltsjekke det 8)

Ja, de har bommet litt med plasseringen av Semeltind der gitt. :wink:

Ser de har samme feil på et bilde lenger ned også.

Den linken der er jeg glad jeg ikke må skrive manuelt inn... 8)

Siden ble skviset langt utenfor skjermen på min laptop ihvertfall av den linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært stillstand en stund. Ser ut til at denne blir stående uløst frem til Nils eller Alek logger seg på igjen.

Vi får prøve en til imens. Hvor var jeg i helgen? (For de som synes denne er FOR enkel henvises det til quiz'n til Mayhassen :? )

post-256-133474582041_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.