Gå til innhold
  • Bli medlem

Villmarksmessen - gode tilbud?


Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse

Var der en tur på fredag

Det hadde vært mye mer interessant om flere produsenter hadde vært representert med nye produkter(årets modeller) 

Det er nesten så jeg stikker innom XXL til neste år istedet, bedre utvalg og bedre priser.

Jeg synes de selger mer spekepølser en tur\jakt\fiske utstyr på den messa der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en billigere tur innom villmarksmessen enn jeg regnet med. 

Ikke fordi det nødvendigvis var så mange tilbud, men fordi jeg fant verken isbor eller padlevest.

Kom hjem med et ørretgarn og noe gårdsost i posen, pluss en god elgburger i magen. ''Fruen'' fant seg riktignok en bergans regnbukse nedsatt 70%.

 

Hyggelig messe allikevel med masse rart å titte på :)

Stas for bikkja å møte andre lundehunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bl a kjøpe nytt regntøy.  Er villmarksmessen et sted man kan gjøre et godt kjøp?

I utgangspunktet hadde jeg nok håpet å fått svar noe tidligere, men takk likevel.  Og egentlig var svarene som forventet.  På en messe for noen år siden var det en stand om gyldenlær!!  Slå den.  Ganske fjernt fra villmarken, spør du meg. 

Så ble det ingen tur i år heller, og sikkert ikke til neste år heller. 

 

Og dette gav meg en glimrende ide.

Ved ikke å dra sparte jeg kr 240 i inngangs penger for meg og min fru hustruen.  I tillegg ca kr 300 i transport og det samme i foring.   Og siden jeg helt sikkert hadde sløst vekk en tusing har jeg enentlig spart rundt regner 3000 kroner 

Det er det jeg hadde satt av til regntøy.  Dette betyr at regntøyet i realiteten er gratis. 

Og siden jeg heller ikke skal dra neste år heller - forskudterer jeg  neste års messe; reise, inngangspenger og det jeg ville ha sløst bort til ca 4000 kroner, innkludert prisstigning.  Det betyr at jeg har kr 4000 til disposisjon.

 

Dette har jeg tenkt å lufte for henne når vi er vel i seng, og lyset er slukket om.  Da blir det sikkert månelyst likevel.

Men, om miraklenes tid ikke er over, og hun er enig i min enkle logikk - skal pengen nok få bein å gå på når XXL engang åpner her i Tønsberg.    

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villmarksmessa både på Lillestrøm og i Hamar er blitt mer og mer rene salgsmesser med smalere utvalg og lengre mellom de skikkelig gode tilbudene. Jeg har mer utbytte av å dra på De Nordiske Jakt og Fiskedagene på Elverum. Blitt færre tilbud der også men en litt annen atmosfære og masse rart og kikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet hadde jeg nok håpet å fått svar noe tidligere, men takk likevel.  Og egentlig var svarene som forventet.  På en messe for noen år siden var det en stand om gyldenlær!!  Slå den.  Ganske fjernt fra villmarken, spør du meg. 

Så ble det ingen tur i år heller, og sikkert ikke til neste år heller. 

 

Og dette gav meg en glimrende ide.

Ved ikke å dra sparte jeg kr 240 i inngangs penger for meg og min fru hustruen.  I tillegg ca kr 300 i transport og det samme i foring.   Og siden jeg helt sikkert hadde sløst vekk en tusing har jeg enentlig spart rundt regner 3000 kroner 

Det er det jeg hadde satt av til regntøy.  Dette betyr at regntøyet i realiteten er gratis. 

Og siden jeg heller ikke skal dra neste år heller - forskudterer jeg  neste års messe; reise, inngangspenger og det jeg ville ha sløst bort til ca 4000 kroner, innkludert prisstigning.  Det betyr at jeg har kr 4000 til disposisjon.

 

Dette har jeg tenkt å lufte for henne når vi er vel i seng, og lyset er slukket om.  Da blir det sikkert månelyst likevel.

Men, om miraklenes tid ikke er over, og hun er enig i min enkle logikk - skal pengen nok få bein å gå på når XXL engang åpner her i Tønsberg.    

Det gikk ganske bra  til og begynne med, men det skar seg fullstendig da jeg gikk over streken og prøvde å forskuttere  2015 også.  Dermed havnet jeg på sofaen.

 

Neida, alt er bare løgn og fanteri.  Hun fikk en god latter da jeg leste det for henne, for sannheten er at er med hver gang jeg skal kjøpe større ting. 

 

Og så gikk vi å la oss, hun på armen -og så sovnet vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle svare når du starta tråden, men det fikk jeg ikke til. 

 

Uansett, har vært på en messe tidligere, riktignok var det en reiselivsmesse. Dette var for ca. 2mnd siden i Telenorarenaen oslo. Inngangspris 100, parkering 100. 

 

Det var ingen tilbud, men man får jo et innblikk i hva som finns. Hvis man ikke har internett, bor mange mil unna nærmeste by kan kanskje en slik salgsmesse være interessant, hvis de da bygger denne messa like bortenfor huset dit. Men det gjør de vel aldri dersom du bor uttafor alfavei :D

 

Uansett, det finnes vel ingen andre land hvor kundene betaler for reklame, med unntak av i Norge?? Normalt er det vel leverandørene som ønsker å prakke på konsumentene tilbud, mens på messe i Norge er det motsatt. Her er det vi som må betale for at de skal selge oss ting... bakvendtland :D

 

Det positive med villmarksmesse kan vel være at man kan prate med erfarne friluftsmennesker, men er det noen garanti for at de faktisk er det? Kan de mer enn de som selger i butikk? 

 

Jeg tror disse messene bare er til for å messe med oss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt samme problemet som mange andre messer at de "vanner ut" messa med utstillere som kanskje ikke er så intressante for å fylle opp.

Var selv med en del da Reisliv var en messe på Lillestrøm. Det ble jo lagt ned etterhvert fordi færre og færre tunge aktører så vitsen ved å være med. Dels fordi man vannet ut messen med andre ting enn det som var reelt og fordi det er veldig dyrt å leie stand. Norges Varemesse hadde vært litt for lenge aleneaktør.

Synes og at Villmarksmessa var bedre før. Spesielt i starten da den var på Exporama og Villmarksmessen og jakt&fiske var samme messe. Etter 2 år ble den delt, sikkert for å tjene mer men utvalget ble dermed og mer like utstillere og mer utvanning.

Det hender det er bra tilbud på messa men jeg har gjort følgende inntrykk av hva man da må gjøre.

1. Være der når det åpner første dag. Noen produsenter selger ut rester av utgående modeller veldig billig, dog er det ikke så mange artikler total så de går fort.

2. Være der siste timene før slutt på søndag. HVertfall ting med litt størrelse er lett å prute på så slipper utstiller pakke det å dra det med seg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt imponert over messa, men kanskje ikke så rart når det starter med 20 min kø for å komme inn også skal de flå meg for 150 kr. Bergans hadde noen gode tilbud, bikkjene ble så slitne av alle folka der at de nå ligger som slagt begge to og jeg fikk kjøpt en aclima ullnett bukse. Men med tanke på min og hundenes småangst for trange overbefolka steder hadde vi vel hatt større utbytte av en tur innom magasinet og en tur i skogen enn en varemesse. Men....til neste år er alt glemt og jeg er nok igjen optimistisk til gode tilbud :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig så negativt dette var, da :) Er på villmarksmessa nesten hvert år. Har nesten alltid noe som står på "lista" over ting jeg skal ha. Kjøpt kano, rifle, ullsokker m.m. I år var jeg så heldig at jeg fikk hilse på "en vill mann" Clausen, og selveste "Villmarksjenta" (som hender titter innom her på forumet).

Synes det er gøy å se alle dingsene som er til salgs. I år ble det mye ull på meg, samt sugru (kjekt til reperasjoner, tror jeg)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.