Gå til innhold
  • Bli medlem

Avtrede på tur


Imp

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 2 uker senere...

En eller annen hadde gjort noe stort ikke så langt fra stien og ikke dekt over driten på en tur i Vegglifjell for noen få år siden. Som den nysgjerrige unghuden min var, en matglad Labrador retriver, tok det ikke lang tid før han luktet seg fram til lunchen. Bra det ikke var barn tilstede, for munnbruken min kom fullstendig ut av kontroll!

Nikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visst være en populær fotturrute et sted i Nepal som kalles ''the pink highway''. Ikke fordi den har rosa blomster, men på grunn av alt det rosa toalettpapiret som henger rundt i busker og trær.

Bra tips å sette en fyrstikk borti papiret, og så skulle det vel ikke være noe problem å få dekket til herlighetene på en eller annen måte. Jeg har vanskelig for å se for meg områder her i landet hvor det skulle være et problem. "Man går vel utenfor asfalten, gjør man ikke?"

Er man flere på tur, og spesielt når det er snø, så bør latrinen være det første som etableres på en leirplass, og ingen gjør fra seg, verken det ene eller det andre, noe annet sted enn i latrinen.

Det sies at noe av det første inuittbarna lærer er å ikke spise gul snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg buker også babyservietter for å begrensen antall meter med dopapir. De tas etterpå med i en egen avfallspose, fordi de ikke brytes ned så fort som vanlig papir. Kommunen de jeg bor gir sånne lette selvnedbrytbare plastposer for våtavfall. De bruker jeg som avfallspose på tur. Egen pose for denne typen avfall.

Ellers har jeg i de siste årene blitt flinkere til å sette fyr på papiret (ikke gjør det når det er veldig tørt!). Og på korte turer tar jeg alt papiret med hjem. Ellers bruker jeg en stein over. Jeg har forresten vært på populære steder i Nordmarka der alle steiner jeg løftet allerede var "i bruk". Ikke særlig festlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.