roger123 Skrevet 24. juni 2012 Skrevet 24. juni 2012 Er det noen som har peiling på hvordan forholdene er i børgefjell i år? Mye snø/is, eller begynner det å gi seg? Har vinteren omsider blitt vår? greit å vite før man planlegger fisketuren. Siter
Kjell Iver Skrevet 24. juni 2012 Skrevet 24. juni 2012 Jeg er i grenseområdet til NP nå og var en tur i Simskaret i dag på sykkel. Myye snø i høyden enda og jeg tror nok de fleste elvene er store. Siden tempen de siste dagene har vært høy er snøsmeltingen godt i gang så det blir vel vår der og Siter
roger123 Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Skrevet 25. juni 2012 ok. vurderer siste uka i juli. spørs om det kansje er tidlig opp mot jengelen/kjukkelen enda da? sikkert vanskelig å si før det nærmer seg. Siter
roger123 Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Skrevet 25. juni 2012 går nok opp fra namsvatnet. kansje en natt ved oddvatnet, hvis vi ikke gidder å gå helt opp til gaukaren på første etappen. blir vel rundt i omerådet der tenker jeg. eller har du noen bedre forslag? Siter
Kjell Iver Skrevet 25. juni 2012 Skrevet 25. juni 2012 Høres ut som en bra plan. Jeg bruker å gå fra Tomasvann - jengelveien, og har også gått opp fra Simskaret. Har aldri gått opp fra Namsvatnet og nå fikk jeg plutselig lysst til å gjøre det Siter
roger123 Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Skrevet 25. juni 2012 så du tror ikke det blir for tidlig siste uka i juli? Gikk inn til jengelen via tomasvann for 2 år siden, leide hytta der en uke. fin vei å gå det også. opp fra namsvatnet er vel kansje den mest folksomme veien også sies det. Men jeg har gått der 2 ganger tidligere og nesten ikke sett folk. dog har jeg brukt å dra litt tidlig før den værste folkevandringen. Kansje litt tregere fiske, men det føles som man har hele parken for seg selv! ett flott område. Siter
larsen21 Skrevet 28. juni 2012 Skrevet 28. juni 2012 http://blogg.statskog.no/fjell/Lists/Innlegg/Post.aspx?ID=67 Siter
Timmey78 Skrevet 28. juni 2012 Skrevet 28. juni 2012 Takk for den Larsen! Ser vi har godt tid til å planlegge årets tur.. Siter
roger123 Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Skrevet 28. juni 2012 det var ikke slike bilder jeg ville se nå. hvordan er det i år i forhold til tidligere år da? er det alltid like sent? Siter
larsen21 Skrevet 28. juni 2012 Skrevet 28. juni 2012 det var ikke slike bilder jeg ville se nå. hvordan er det i år i forhold til tidligere år da? er det alltid like sent? Den 29 juli - 5 august 2011 tilbringte jeg og en venn på børgefjell. Med utgangspunkt i tomasvatnet forløp ruten seg i grove trekk slik: sløskardet-nedre rørskardvatnet-dorreksskardet-jengelen-gaukarvatnet-lille kjukkelen-tomasvatnet via orreskardet Forholdene kunne ikke vært bedre. De største bekkene nådde akkurat over anklene og snø var ikke å spore annet enn i de høyeste toppene synlig fra vår rute. Dette var i fjor. Kan ikke uttale meg om hva man normalt kan forvente angående snøsmelting i det aktuelle området da jeg er tilhørende lengre nord i nordland. Her kan det synes at vi er på etterskudd i forhold til fjoråret (salten). Siter
strebus85 Skrevet 16. juli 2012 Skrevet 16. juli 2012 Artig å høre erfaringer. Skal inn en liten tur 8.-11 august fra Tomasvn. Hva fisker folket med? Siter
Kjell Iver Skrevet 16. juli 2012 Skrevet 16. juli 2012 Svart spinner med gule prikker eller kobbersluk... Har for øvrig sett at det fortsatt er veldig mye snø i fjellet og isen ligger godt helt nede på 600 meter høyde ute ved kysten...Det betyr at det er noe sen vår i Store Børgefjell i år.. Men det meldes om varm høst - så får vi stole på det.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.