p-bril Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 glemte igjen hagla mi på rasteplassen ved strandevann i hol,dro tilbake igjen men da var den borte,hvis noen hører noe så si i fra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seventh Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Jeg går ut i fra at du har meldt tapet til onkel blå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polardego Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hvis hagla er registrert og du ikke melder i fra til onkel så får du problemer hvis de finner den igjen eller den blir brukt til noe kriminelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
p-bril Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 det var det første jeg gjorde det..ringte også rundt til alle lensmannskontorene på vestlandet og håpet på at en vennlig sjel hadde levert den inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dbrownie Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hvordan greide du å glemme hagla di? Hva sa Politiet. Håper det er noen ærlige som finner den og leverer den inn da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
p-bril Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 ja det har jeg også spurt meg selv om..var skikkelig irritert på meg selv,men jeg satt hagla ved siden av bilen mens jeg ordna med bikkja og sekken,opptaget ikke at hagla var borte før jeg pakket ut av bilen 1 time senere,jeg dro tilbake igjen men hagla var borte,var ikke den dyreste hagla da, men har hatt den i 15 år med mange gode minner..var jo ikke så krise da for jeg trener en ung setter til jakt så jeg trengte ikke hagla resten av dagene..gleder meg til å kjøpe ny hagle hva med halvautomat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
springsteen Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Sier politiet automatisk ja til ny våpentilatelse om noen har "mistet" et våpen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThomasB Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Håper virkelig ikke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullars Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Om den ikke dukker opp etter en stund så burde det nå ikke være noe problem å få en ny tillatelse! No big deal! Det er en hagle, ikke en krysser-rakett! Uhell kan skje alle! Stort sett er nå fjellfolk ærlige så innen uken har du nok haglen din tilbake! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babelfish Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Sier politiet automatisk ja til ny våpentilatelse om noen har "mistet" et våpen? Hvorfor skulle dette være noen begrensning i forhold til å få ny tillatelse? Alle kan glemme. Dessuten kan du etter den nye forskriften som trådte i kraft i fjor få tillatelse på seks jaktvåpen uten noen videre spørsmål. Jeg kan med andre ord ha seks kaliber 12-hagler om jeg vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaser Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Du kan bare ha 5 om du setter igjen en av de på rasteplassen. Ganske enkel matematikk det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
springsteen Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Problemet er at det er veldig lett å selge den svart til noen i lugubre miljøer på Oslos bakgater for så å registrere seg her. Første innlegg blir en gråtetråd man kan vise til politiet for å sansynligjøre at den egentlig er mistet. Jeg synes det stinker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
p-bril Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 Problemet er at det er veldig lett å selge den svart til noen i lugubre miljøer på Oslos bakgater for så å registrere seg her. Første innlegg blir en gråtetråd man kan vise til politiet for å sansynligjøre at den egentlig er mistet. Jeg synes det stinker... HAHA du er nok helt på viddene du Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind1980 Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Problemet er at det er veldig lett å selge den svart til noen i lugubre miljøer på Oslos bakgater for så å registrere seg her. Første innlegg blir en gråtetråd man kan vise til politiet for å sansynligjøre at den egentlig er mistet. Jeg synes det stinker... Syntes denne er en smule drøy, tatt i betraktning det lille vi vet om saken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
springsteen Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 En gang kyniker, alltid kyniker... Og min erfaring med diverse forumnykomlinger er i beste fall blandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaser Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Det er jo lite sannsynlig at noen som er dumme nok til å selge våpenet sitt til kriminelle miljøer er smarte nok til å legge ut en historie på nettet. Men må si at når det er sagt så er jeg enig i at det er pussig med første post på ett fjellforum om mistet hagle. Ville tro man hadde valgt ett mere våpenrelatert forum for slikt. Men uskyldig til det motsatte er bevist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odlo Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Det kan vel være så enkelt som en generell etterlysning på et forum hvor friluftsintresserte fra hele landet er samlet. Konspirasjoner er noe jeg elsker, men i dette tilfelle er det alt for drøyt. Jeg har mine tvil om at kriminelle ville kjøpt noe slikt. Det er da illegale markeder her i landet også, som ikke myndighetene har i register. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cerberus Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hvordan greide du å glemme hagla di? Hva sa Politiet. Håper det er noen ærlige som finner den og leverer den inn da. Går helt fint det. Husker en i troppen som gikk fra AG'en sin etter teknisk hvil på skimarsjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jason Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 kan ikke helt se for meg b gjengen gå rundt med hagle, tror nok de som skal bruke våpen til noe annet enn jakt , kjøper seg en pistol eller et annet tøfft våpen. Det er lett å få kjøpt våpen om du kjenner de rette menneskene. Tror nok det er mer sannsynlig at en har tatt den og bruker den til jakt eller selger den på finn.no eller et annet sted. Kan også være at noen leverer den tilbake, men ikke har mulighet akkurat nå, men det virker nok ganske usannsynlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrondA Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Fra tidligere arbeid i kriminalomsorgen kan jeg fortelle at hagle er brukt av "B-gjengen" stadig vekk. Det er et kraftig våpen som helt inntil nylig har vært meget lett tilgjengelig. Hagler trenger ikke engang være avsagd for å være godt egnet til nærkamp og enkeltmannsstrid. Når en hagle er på avveie, som visstnok var tema for tråden, er det likevel nødvendig å ikke miste gangsynet. Faren for at et avlagt jaktvåpen havner i neste bankran er mikroskopisk! Likevel mener jeg situasjonen innebærer et større alvor enn om fotoapparatet eller annet av tilsvarende økonomisk verdi er borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batong Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hvordan gikk dette egentlig? Du er jo helt sikkert ikke den første som har glemt igjen hagla et sted, alle kan gjøre feil. Innlegg som kommer inn på norsk kriminalomsorg er så til de grader avsporing av tråden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REs Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Flertallet av de som finner en gjenglemt hagle på en rasteplass vil helt sikkert være ærlige mennesker som leverer denne inn til politi eller lensmann. Sjangsen for at den kommer til rette er derfor ganske stor. Men det kan nok ta litt tid for når så denne hagla er innlevert så vil politiet sjekke om den er registrert eller ikke, hvem som eier den, hva slags person er denne eieren, er han registrert i politiets register og hvorfor lå den på en rasteplass. Denne mølla maler ganske sakte, men jeg tror nok at det er gode muligheter for at hagla kommer til rette. Selv var jeg en gang med på å lete etter en person som hadde forsvunnet i forbindelse med en hyttetur midt i januar. Natten da han forsvant kom det snø, og det ble kaldt ut flere tropper med soldater som brukte feltspade og endevendte snøen over et kjempestort område. Personen ble likevel ikke funnet. Under denne aksjonen mistet jeg min 9" samekniv. Dette ble ikke rapportert til andre enn mitt befal. Jeg lette litt, men kniven ble ikke funnet. En stund senere ble kniven funnet av den savnedes foreldre og levert til lensmannen. Navnet mitt stod på slira, men likevel tok det over tre måneder fra kniven ble funnet og innlevert og til jeg fikk den i posten. Hvorfor kan man bare tenke seg. Ingen visste jo hvorfor den savnede var forsvunnet. Den savnede ble funnet av sin far da snøen forsvant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrondA Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Til "Batong" og andre på tråden må jeg presisere at mitt innlegg var myntet på eventuelle uærlige finnere av våpenet, ikke den som mistet det! Jeg kan gjerne gjenta at våpen på avveie er potensielt sett en alvorlig sak, men at sannsynligheten er liten for at bortkommen hagle havner i neste bankran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cerberus Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Trådstarter er ikke alene. Dårlig utstyrskontroll i politiet også. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10011001 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiskekongen Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Ikke uvanlig at våpen kommer på avveie. Mange som glemte igjen våpen i forsvaret. Husker en gang det manglet en 12,7mtr etter en kjøretur fra Hjerkinn... Da ble det liv i leiern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.