Gå til innhold
  • Bli medlem

Dun Tøffel, Varme sokk, Snø-camp-tøffel..


Biner

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er ute etter en slags multi tøffel. Jeg sliter litt med kalde føtter i vinterposen, det er jo et allment problem, men nå tenkte jeg å få bukt med det en gang for alle. Men når jeg først kjøper så vil jeg ha en jeg kan bruke litt utenfor posen også. Sånn når jeg fyrer opp morgenbålet osv... Har sett på disse 2 alternativene.

http://www.oslosportslager.no/produkt/ajungilak-bivouac-boots-varmesko-sokker-8039.aspx

http://www.sportsnett.no/sportsnett/userhtml/bilder/40blo_camp_bootie.jpg Funket ikke å linke til siden på sportsnett, men man kan jo gå inn å finne om man har tid. www.Sportsnett.no ,under kategori friluftsutstyr-- ekspedisjons og spesialutstyr

Noen som har noen erfaringer? Fungerer disse slik at man kan ta ut "innersokken"/Ta av "yttertrekket"?

Er turbo glad for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Ajungelaktøflen. Liker løsningen med sokk og yttertrekk over. Sålen på yttertrekket fungerer godt. Sokken er varm. Det idiotiske med sokken er at snoren på stramningen rundt leggen ryker (jeg har byttet et par, nå har snoren røket igjen). Ikke spesielt lett å mekke heller.

På beina foretrekker jeg syntetisk framfor dun, da de lett blir våte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den Camp Bootie`n. Anbefaler den på det sterkeste. Du blir aldri kaldt på føttene med den på! En kan gå i snøen med den uten å gjøre tøffelen våt (bruk sålene), og i soveposen holder de føttene varme (uten såle). I tillegg puster de godt samtidig som at varmen ikke forsvinner. Et tips er å IKKE bruke sokker i tøflene, da blir det varmere har jeg erfart.

Se også: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=15234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt ukjent varmesko kommer fra Exped. Veldig fornøyd med den, kjøpte den hos amfibi. Den er i dun og kommer med vanntett /pustende fotpose til å ha utenpå.Den er også ektremt lett/liten å pakke, eneste min er prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du pakke i sekk bør du tenke volum og da er exped sine varmesko under halvparten av volumet til f.eks ajungilak sine. Med pulk betyr det ikke så mye. Ellers hjelper triks som å tre jakka på soveposeenden (også bra for å unngå kondensvann fra teltet). Viktig å få opp varmen i føttene før du legger deg med litt kraftig bevegelse (hoppe/pushups)på de store musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.