Gå til innhold
  • Bli medlem

Forståsegpåere..............


Anders34

Anbefalte innlegg

Er så ufattelig lei av alle dere som driver og gir råd om utstyr her inne, uten å ha noen som helst kunnskap om det de uttaler seg om. Det er synsing, antagelser og utsagn basert ting manhar hørt. Så jeg ber dere. Vet dere ikke hva dere snakker om, så hold kjeft !!!! Synes synd på alle dem som spør om råd, og ikke vet bedre enn at man følger råd fra denne inkompetansens høyborg. Huff !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.
Skjønner litt hvor du vil hen men; "...inkompetansens høyborg." Det er jo å ta i litt da.
I et innlegg hvor et medlem f.eks. spør om råd ang. slitesterk og god membrandress
er jeg lut lei av å se på ubegrunnede og lite opplysende innlegg som f.eks:

Arc Teryx Alpha SV eller Tehta AR. Ingen over ingen ved siden.........

(link: http://www.fjellforum.no/topic/14799-norrøna-trollveggen-eller-andre-slitesterke-klær/ )

God Jul.
;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.
Skjønner litt hvor du vil hen men; "...inkompetansens høyborg." Det er jo å ta i litt da.
I et innlegg hvor et medlem f.eks. spør om råd ang. slitesterk og god membrandress
er jeg lut lei av å se på ubegrunnede og lite opplysende innlegg som f.eks:

(link: http://www.fjellforum.no/topic/14799-norrøna-trollveggen-eller-andre-slitesterke-klær/ )

God Jul.
;-)




Haha, herlig :)


God jul, Anders! (og alle dere andre)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så ufattelig lei av alle dere som driver og gir råd om utstyr her inne, uten å ha noen som helst kunnskap om det de uttaler seg om. Det er synsing, antagelser og utsagn basert ting manhar hørt. Så jeg ber dere. Vet dere ikke hva dere snakker om, så hold kjeft !!!! Synes synd på alle dem som spør om råd, og ikke vet bedre enn at man følger råd fra denne inkompetansens høyborg. Huff !!

Men hvor finner man kompetansen?

Spør du forskjellige selgere, får du ofte forskjellige svar. Spør du samme selger med noen ukers mellomrom, får du også forskjellige svar avhenging av hvor mye han har på lager som han vil bli kvitt.

Ofte stilles det på fjellforum spørsmål om et produkt vs. et annet produkt i samme kategori. Som privatperson er det vanskelig å mene noe siden man som regel ikke har prøvd så mange varianter i samme produktkategori. Da kan jeg være enig i at det er best å ikke svare.

Inkompetansen høyborg? Kanskje å ta i litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her inne er at folk ofte anbefaler ting kun på bakgrunn av den ENE tingen man har prøvd, uten sammenlikning til andre tilsvarende produkter.

Jeg synes ikke folk skal anbefale en ting ovenfor noe annet såfremt man ikke har god erfaring med begge deler!

La isåfall mottager få vite det om det ikke er så.

Jeg personlig stoler aldri på èn kilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Skjønner litt hvor du vil hen men; "...inkompetansens høyborg." Det er jo å ta i litt da.

I et innlegg hvor et medlem f.eks. spør om råd ang. slitesterk og god membrandress

er jeg lut lei av å se på ubegrunnede og lite opplysende innlegg som f.eks:

(link: https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldPid=155088&highlight=#155088 )

God Jul.

:wink:

Joda, jeg tar den. I min frustrasjon har jeg kommet med et par litt enkle svar her inne :) I den saken du nevner ville jeg være nøyd til å brke en del tid på å forklare det hele. Min erfaring er at det ikke er noe vits, da en eller annen bedreviter argumenterer i mot med bakgrunn i hva han har hørt at "folk sier ". En dag skal jeg ta meg bedre tid til å forklare hva jeg mener. Ha en god jul :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ta høyde for at folk er forskjellig skapt og har forskjellige bruksbehov og bruksforhold.

Et klesplagg eller en sykkel som passer utmerket til den ene kan være ubrukelig for den andre.

Selvfølgelig kan ekspeditører være til hjelp, men stol aldri på 1 uttalelse. Oppsøk flere butikker, helst med forskjellig kjedetilknyttning.

På FF og andre forum gis det mange gode råd, og noen ikke fullt så gjennomtenkte, her må du også lytte til flere.

God Julehelg og benytt den til å komme deg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så ufattelig lei av alle dere som driver og gir råd om utstyr her inne, uten å ha noen som helst kunnskap om det de uttaler seg om. Det er synsing, antagelser og utsagn basert ting manhar hørt. Så jeg ber dere. Vet dere ikke hva dere snakker om, så hold kjeft !!!! Synes synd på alle dem som spør om råd, og ikke vet bedre enn at man følger råd fra denne inkompetansens høyborg. Huff !!

Hm, dette innlegget får meg til å tenke litt på den berømte janteloven som dras opp i relativt mange sammenhenger.. Hvem skal i så fall ha monopol på kunnskap om utstyr og erfaringer, og hvem sitter i så fall på fasiten? Siden du er en så dypt reflektert og kunnskapsrik person så har du nok et godt svar på dette Anders34 :D

Har du brent deg på erfaringer fra medlemmer fra forumet her, eller har hørt om noen som har brent seg på dårlig kunnskap fra noen på dette forumet? Eller er dette noen tanker du har skapt hjemme i din varme stue, langt fra fjell og natur?

Tror du sitter å famler litt i mørket jeg nå, kom deg en tur ut og se lyset.. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være lov å dele sine erfaringer med et produkt selv om dette kanskje er det eneste av typen man har noen erfaring med! For redelighetens del bør en da bare klarere at en ikke har et spesielt godt sammenligningsgrunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt veldig god nytte av forumet. Mye turflinke folk her. Da jeg skal ha et friår snart, har jeg hatt masse turutstyr/bekledning på ønskelista. Føler jeg har lært endel her på Fjellforum og tatt gode valg når det gjelder innkjøp/bruk av utstyr. Takk for input!

Ei god jul og godt år til alle; spesielt til trådstarter. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt god nytte av synsingen her jeg :) Håper på masse synsehjelp også i 2010.

Og så er det noe med dette om å be folk om å dele sine erfaringer. Om man bare har kjennskap til ett eller to alternativer så er likevel slike erfaringer viktige, fordi de er basert på faktisk bruk av et produkt, og ikke bare teknisk kjennskap til egenskapene produktene påstås å ha.

Så stå på, og del kunnskap og erfaringer med oss som ydmykt ber om det.

God jul alle sammen. Skal sende en tanke hjemover på nyttårsaften når jeg sitter i teltet på Kilimanjaro :x:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man står fritt til selv å velge hvor mye man skal lytte til erfaringene. For mange kan det være oppklarende å spørre en som har praktisk erfaring, og ikke skal tjene penger på produktet sitt. Selvfølgelig blir erfaringene ganske subjektive, men om man sammenligner flere personlige erfaringer med hverandre og hva produsenten/butikken sier kan man få et noe generelt bilde av produktet. Men jeg skjønner poenget ditt, å gi råd uten selv å ha noen særlig erfaring med produktet er kanskje ikke så heldig. Men intensjonen bak at folk svarer er jo god, man prøver å være til hjelp.

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er relativt edrugelige råd å få på fjellforum.net. Men når ein stiller spørsmål på verdsveven må ein alltid

være litt kritisk til svara. Eg tykkjer ikkje det er så mykje betre råd å få andre stader i samfunnet heller. Har gått i fella med å stole

på butikkselgere fleire gonger og bekjentskaper kan også gje dårlege råd.

Eksempel på "inkompetansens høgborg" kunne kanskje vært oppklarande for å forstå kva trådstarter hisser seg så opp over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne benytte anledningen til å berømme fjellforums brukere.

Jeg opplever fjellforum som et meget edruelig, fornuftig og vennlig forum, dette selvsagt sett i forhold til mange andre.

Det kommer selvsagt en del innlegg av typen "arcteryx er best, ingen protest" (det eksempelet fant jeg på selv), men de fleste rådene som kommer er relativt godt begrunnet i egne erfaringer, og man må ta med i beregningen at det er svært få som tester syv goretexjakker og like mange primuser i løpet av en sesong.

Et meget positivt trekk med dette forumet er at det er svært få tråder med generell og ubegrunnet misnøye, og sure oppstøt av typen vi har et godt eksempel på øverst i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også rette en stor takk til Fjellforumets brukere, og bare legge til at jeg setter veldig pris på alle gode råd og tips jeg har fått her :wink:

FF er for meg et møtested for medlemmer med en felles interesse, hvor meningsutvekslinger og erfaringer kan deles på et saklig og konstruktivt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også rette en stor takk til Fjellforumets brukere, og bare legge til at jeg setter veldig pris på alle gode råd og tips jeg har fått her :D

FF er for meg et møtested for medlemmer med en felles interesse, hvor meningsutvekslinger og erfaringer kan deles på et saklig og konstruktivt nivå.

Signerer denne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så ufattelig lei av alle dere som driver og gir råd om utstyr her inne, uten å ha noen som helst kunnskap om det de uttaler seg om. Det er synsing, antagelser og utsagn basert ting manhar hørt. Så jeg ber dere. Vet dere ikke hva dere snakker om, så hold kjeft !!!! Synes synd på alle dem som spør om råd, og ikke vet bedre enn at man følger råd fra denne inkompetansens høyborg. Huff !!

Det er rett og slett fantastisk trist å se at noen orker å bruke tid på å skrive noe slikt, og på lille julaften da gitt! Om du er så ufattelig lei og negativ til FF, så la vær å bruke det da gitt. Herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så ufattelig lei av alle dere som driver og gir råd om utstyr her inne, uten å ha noen som helst kunnskap om det de uttaler seg om. Det er synsing, antagelser og utsagn basert ting manhar hørt. Så jeg ber dere. Vet dere ikke hva dere snakker om, så hold kjeft !!!! Synes synd på alle dem som spør om råd, og ikke vet bedre enn at man følger råd fra denne inkompetansens høyborg. Huff !!

Jeg ble medlem på dette forum nettopp fordi jeg ønsket å utveksle tips og erfaringer om både turer og utstyr. Hvis man ikke skal kunne gjøre det, hva er da egentlig vitsen med et forum som dette hvor folk med en felles interesse samles? Og hvor ellers i det norske fjellmiljøet finner du en mer konsentrert samling av erfaring og kompetanse? :D

Jeg har lest ufattelig mye saklig og informativt stoff her, og det som slår meg mest er hvordan mange ser ut til å leve seg inn i og glede seg over andres turer. Å be andre seriøst om å "holde kjeft" virker litt malplassert her. Dette er ordbruk som hører mer hjemme på tabloide medias debattsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.