Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans tar steget opp blant de store gutta


Cerberus

Anbefalte innlegg

...hva gjelder pris. Årets 71` Nord jakke, Svartisen, har fått en villedende utsalgspris på pene 5400,-.

http://bergans.no/sider/bekledning_detalje.asp?ID=538

Vi har da kommet opp i absolutt verdensklasse hva gjelder pris. Toppmodellene til Arcertyx, Norrøna, Marmot, TNF, ME osv ligger vel alle i dette sjiktet. Har Bergans har sagt fra seg sitt kanskje beste salgsargument, nemlig en noenlunde fornuftig pris sammen med en grei kvalitet? Er det noe ved denne jakken som forsvarer prisen sammenlignet med f. eks. Arcteryx Alpha SV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror faktisk at Bergans selger like mye av den jakka nå, som hvis den hadde kostet 1000kr mindre. Men verdt pengene? Det kan jeg aldri tro. Bergans er sikkert et greit kjøp når jakkene ligger rundt 3000kr, men er man litt tålmodig og titter rundt, kan man få toppjakker som Arcteryx Theta AR og Norrøna Falketind for 3000kr.

Jeg ser INGEN grunner til å betale 5400kr for en Bergansjakke, med mindre man har Tom Stiansen som sitt store idol.

Og jada, jeg har en Bergansjakke som jeg bruker fra tid til annen. Grei jakke, men den kostet heller ikke 5400kr.

Kan nevne at jeg kjøpte Peak sin nye heli alpine jakke i dag, den er rett og slett utrolig bra. Gleder meg til å prøve den i skikkelig vintervær. Proshell som føles som softshell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jakkene der er så hippe og kule at de er nødt til å bli TOTALT passé sånn midt mellom påske og avslutningshelgen på Hemsedal. Til neste sesong må man selvfølgelig ha det som da er hipt og kult. :-)

Heldigvis lager Bergans også plagg som motemessig "holder" like mange om ikke flere sesonger som plaggets tekniske levetid. Dessuten er de mye billigere. :) Kjøp disse istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren markedsføring det der Cerberus :-)

Vel, jeg satt med et inntrykk av at de kunne trenge det, så fant ut jeg skulle ta i et tak :)

Men det er mulig jeg tok feil, at den faktisk vil selge bedre nå enn om den hadde kostet 1000-1500 mindre, som det nevnes her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mulig jeg tok feil, at den faktisk vil selge bedre nå enn om den hadde kostet 1000-1500 mindre, som det nevnes her.

Desverre tror jeg du har rett. Arcteryx lager gode produkter, men funksjonaliteten deres har aldri vært bedre enn andre topprodusenter. Det har derimot prisene, og markedsandelene har bare økt. Folk vil bedras!

Nå svinger pendlen mot Arcteryx. De satset på "slim/sexy" stilen. Nå ser det ut til at "parkasene" med stormklaffer og store lommer kommer tilbake. Svartisen jakka har helt klart mer "parkaslook" enn Arcteryx Alpha SV.

Selv i fjellklesmarkedet kommer vi ikke unna motesvingningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre tror jeg du har rett. Arcteryx lager gode produkter, men funksjonaliteten deres har aldri vært bedre enn andre topprodusenter. Det har derimot prisene, og markedsandelene har bare økt. Folk vil bedras!

Nå svinger pendlen mot Arcteryx. De satset på "slim/sexy" stilen. Nå ser det ut til at "parkasene" med stormklaffer og store lommer kommer tilbake. Svartisen jakka har helt klart mer "parkaslook" enn Arcteryx Alpha SV.

Selv i fjellklesmarkedet kommer vi ikke unna motesvingningene.

Kan godt hende du har ett poeng, men ta på deg klatreselen og begi deg på ferden oppover fjellveggen og du vil finne ut at arcteryx jakka di sitter som ett skudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånn at Arcteryx kjører sin stil uavhengig av motesvingninger. Klærne har et veldig enkelt snitt uten for mye mikk makk. Det er dyrt ja, men jeg har hatt endel skalljakker, men har aldri hatt noe som har vært i nærheten av min 5 år gamle Arcteryx Theta AR jakke når det gjelder slitestyrke. En fantastisk jakke som har vært brukt ganske hardt, uten at jeg påberoper meg å være noen ekstremist akkurat. Men den ser immidlertid nesten ny ut ennå. Når den i tillegg ennå holder meg rimelig tørr i all slags vær konkluderer jeg for min del at den var verd sine 4500,- Ser at Bergans er oppe blant de store gutta prismessig med sin nye 71 grader nord jakke til 5400,-, omtrent det samme som Arcteryx Alpha SV. Dersom man bedriver et aktivt og variert friluftsliv er jeg 110% sikker på at man vil få mer og langvarig glede av Alphajakken, og for den saks skyld Thetajakken som er bortimot 1000-lappen billigere. Men mulig man stiller sterkere med bergansjakke og har mer suksess blant damene på byen som har sett 71 gader nord jakkene på TV. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Kan godt hende du har ett poeng, men ta på deg klatreselen og begi deg på ferden oppover fjellveggen og du vil finne ut at arcteryx jakka di sitter som ett skudd.

Ikke noe tvil om at Arcteryx lager produkter tilpasset krav som klatrere stiller. Jeg klatrer ikke, og legger derfor vekt på andre funksjoner.

Det er vel sånn at Arcteryx kjører sin stil uavhengig av motesvingninger. Klærne har et veldig enkelt snitt uten for mye mikk makk. Det er dyrt ja, men jeg har hatt endel skalljakker, men har aldri hatt noe som har vært i nærheten av min 5 år gamle Arcteryx Theta AR jakke når det gjelder slitestyrke. En fantastisk jakke som har vært brukt ganske hardt, uten at jeg påberoper meg å være noen ekstremist akkurat. Men den ser immidlertid nesten ny ut ennå. Når den i tillegg ennå holder meg rimelig tørr i all slags vær konkluderer jeg for min del at den var verd sine 4500,- Ser at Bergans er oppe blant de store gutta prismessig med sin nye 71 grader nord jakke til 5400,-, omtrent det samme som Arcteryx Alpha SV. Dersom man bedriver et aktivt og variert friluftsliv er jeg 110% sikker på at man vil få mer og langvarig glede av Alphajakken, og for den saks skyld Thetajakken som er bortimot 1000-lappen billigere. Men mulig man stiller sterkere med bergansjakke og har mer suksess blant damene på byen som har sett 71 gader nord jakkene på TV. :roll:

Produsenter som ikke tar hensyn til motesvinginger går under, desverre. På byen med en blå jakke med stormklaffer (Bergans Svartisen)? Arcteryx Sigma jakka mi passer bra til byen, men desverre dårligere i naturen.

Thetajakka er bra den, men hetta er for dårlig hvis det blåser og er kaldt, og er du ekstra uheldig ryker glidelåsen, og da mangler du stormklaffer.

post-3635-133474664225_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant. Ryker glidelåset og man ikke har klaffer, ja da sliter man hvis det er ruskete vær. Har imidlertid aldri opplevd at noen glidelås har tatt kvelden når man minst venter det. I hvert fall ikke på Norrøna og Arcteryx. Noen sjanser får man vel ta på tur, og Arcteryxkvaliteten tar jeg sjansen på f.eks over Saltfjellet på vinteren med pulk. Mange andre ting som kan gå til h... tross alt.

Det ligger heldigvis i friluftslivets natur. Utrolig artig å lese i turistforeningens blekke "Fjell og vidde" der mange turfolk skriver inn og er frustrert over enkelte av DNTs stier som de mener er så dårlig merket at det rett og slett går på sikkerheten løs..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen jakke er verdt 5000 kroner. Det er galskap..

Snittet på Arcteryx er knallbra, det er jeg enig i, men SÅ mye bedre er verken det eller slitestyrken ++ at det forsvarer mer enn kr 3000, som jeg mener er absolutt maxpris for turklær.

Riktignok et svært viktig plagg som man har mye glede av på tur, men så mye bedre enn f.ex en Lowe eller Norrøna-jakke til et par tusen mindre er det faktisk ikke, for å nevne et par tilfeldige anerkjente merker.

Verden vil bedras!

Jeg bruker ikke Alphaen på Saltfjellet vinterstid pga mangelen på stormklaffer, jeg synes heller ikke kroppsnært og tynt stoff er særlig optimalt for vinterturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppe skrev:

"Jeg bruker ikke Alphaen på Saltfjellet vinterstid pga mangelen på stormklaffer, jeg synes heller ikke kroppsnært og tynt stoff er særlig optimalt for vinterturer"

Hvis en ser på Norrønas nye Svalbardjakke ser man at Børge Ousland er enig med deg. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppe skrev:

"Jeg bruker ikke Alphaen på Saltfjellet vinterstid pga mangelen på stormklaffer, jeg synes heller ikke kroppsnært og tynt stoff er særlig optimalt for vinterturer"

Hvis en ser på Norrønas nye Svalbardjakke ser man at Børge Ousland er enig med deg. :roll:

Og ser man på Lars Monsen så tør han reise på månedslange turer med Arcteryx Theta uten stormklaff. Smaken er som baken.

Den nye Svalbardjakka til Norrøna virker forresten veldig bra. Myk og fin i stoffet til å være proshell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ser man på Lars Monsen så tør han reise på månedslange turer med Arcteryx Theta uten stormklaff. Smaken er som baken.

Den nye Svalbardjakka til Norrøna virker forresten veldig bra. Myk og fin i stoffet til å være proshell.

Jepp, han brukte Marmot Exum i finnmarksløpet, også kroppsnær og uten stormklaff.

Børge Ouslands Svalbardjakke er laget for polekspedisjoner ikke turer på Saltfjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hva gjelder pris. Årets 71` Nord jakke, Svartisen, har fått en villedende utsalgspris på pene 5400,-.

http://bergans.no/sider/bekledning_detalje.asp?ID=538

Vi har da kommet opp i absolutt verdensklasse hva gjelder pris. Toppmodellene til Arcertyx, Norrøna, Marmot, TNF, ME osv ligger vel alle i dette sjiktet. Har Bergans har sagt fra seg sitt kanskje beste salgsargument, nemlig en noenlunde fornuftig pris sammen med en grei kvalitet? Er det noe ved denne jakken som forsvarer prisen sammenlignet med f. eks. Arcteryx Alpha SV?

Kan denne jakken snakke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan denne jakken snakke?

Nei, men den som Alpha, Svalbard(Ousland) og Froste, kan synge godnatta sanger for deg på tre språk, og hvis du ikke orker å gå lengre, så er det bare å legge seg nedpå magen, og automatisk kommer det tre larveføtter ut på hver side som tar deg dit du tenker på...:roll:

Noe mindre kan man ikke forvente seg til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, han brukte Marmot Exum i finnmarksløpet, også kroppsnær og uten stormklaff.

Børge Ouslands Svalbardjakke er laget for polekspedisjoner ikke turer på Saltfjellet.

Har kjøpt en Svalbardjakke. Har prøvd den litt, og det er riktig som det sies, den er veldig myk og fin til å være proshell. Liker den allerede godt. Riktig at den er laget for ekspedisjoner i polare strøk, og da tror jeg den er fin for min ekspedisjon på Saltfjellet til vinteren. :) Hadde rimelig mye ruskevær på en tredagers tur på Saltfjellet i fjor. Da hadde jeg Arcteryx Theta AR jakke og Lowe alpine Ice Light bukse. Fungerte utmerket det også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men den som Alpha, Svalbard(Ousland) og Froste, kan synge godnatta sanger for deg på tre språk, og hvis du ikke orker å gå lengre, så er det bare å legge seg nedpå magen, og automatisk kommer det tre larveføtter ut på hver side som tar deg dit du tenker på...:roll:

Noe mindre kan man ikke forvente seg til den prisen.

Hehe, det var da sannelig godt.

Har den solcellepanel også, slik at man kan innstille ønskelig temperatur til forskjellig aktivitetsnivå? Har hørt rykter om at den har optisk camoflasje(se her:

)! Genialt til jakt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hva gjelder pris. Årets 71` Nord jakke, Svartisen, har fått en villedende utsalgspris på pene 5400,-.

http://bergans.no/sider/bekledning_detalje.asp?ID=538

Vi har da kommet opp i absolutt verdensklasse hva gjelder pris. Toppmodellene til Arcertyx, Norrøna, Marmot, TNF, ME osv ligger vel alle i dette sjiktet.

Nja,...Bergans er nok ikke oppe i den absolutte verdensklasse riktig ennå. Faktisk så er det ikke engang oppe blant de store gutta her hjemme. :lol::)

Skal man ha toppmodellen fra Peak Performance må man ut med seks og en halv høvdinger:

http://www.antonsport.no/s/p.aspx?pid=7240&cid=953&vid=44216

For de som synes selv Peak Performance er litt vel folkelig får man alltids lov til å splashe ti høvdinger for toppmodellen fra Kjus. :)

http://www.antonsport.no/s/p.aspx?pid=6800&cid=918&vid=40252

Bergans må nok stramme opp prisene hvis de skal å yppe seg mot de VIRKELIG store gutta. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.