Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Trollhetta 95 siger ned bak?


Anbefalte innlegg

Har hatt sekken i 3 år og synes i det siste at uansett hvor høyt jeg fester hoftebeltet er det noe som siger ned og så si hviler på rævva mi. Har vært fornøyd med den før og vet ikke om den alltid har vært sånn eller jeg bare har blitt mere kresen. Skal uansett bytte den ut snart men må bruke den litt til. Merka rundt rødt på bildet der jeg føler den siger ned og presser på rævva. Det gjør det endel mere slitsomt og gå. Nederste på hoftebeltet er på høyde med det øverste på hoftekammen og allikevel får jeg følelsen av at det er noe som siger ned bak. Flere som har opplevd det? Er den rett og slett utslitt?

434766427_974622227556412_6038470070642439268_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart ingen andre har diskutert dette tidligere. Tror det skjer med de fleste sekker mer eller mindre. Feil rygglengde, innstilling av reimer eller pakking har jeg tenkt som årsak. Min norrøna para ranger var lik i perioder. Solgte sekken men har i ettertid tenkt at det hadde med pakking å gjøre. Men man skal stiller reimer og alt annet ganske rett for å hindre sig med tunge ting nederst i sekken. Har forsøkt para ranger sekken flere ganger. Tror jeg har kjøpt og solgt iallefall 3 stk med håp om at det skulle bli bedre. Men det ble det ikke og jeg har vært like skuffet vær gang. Den gamle norrøna recon med pakkramme hadde lite sig. Har alltid brukt denne når tunge ting skal bæres langt. Hva med å legge soveposen nederst og pakke de tyngre tingene litt høyere og nærmere ryggen? Teltet nederst feks gir sig da det ofte er litt tungt. Eller så dumpes sekker på alle nettsider for tiden og man kan gjøre gode kjøp. Da kan man teste og selge om sekken ikke faller i smak.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er relativt normalt men da har jeg grunn til å kjøpe ny sekk hehe. Jeg har alltid pakka sovepose neders og deretter telt. Hadde planer om å kjøpe sekk brukt men nå er jeg i tvil. Jeg har sett meg ut norrøna sin pakkramme sekk.

Kom nettopp hjem fra tur. Ca 23kg ved starten på tur og kjente samme greia. Første gang jeg gikk med sekk hadde jeg hoftebeltet for langt ned og jeg ble så sliten i hofta at jeg måtte bare avbryte etter 50-60 meter. Når har jeg hoftebeltet nesten opp på magen og allikevel kjenner jeg det er noe som blir hengende ned bak, og merker det blokkerer så jeg ikke får rørt hofta å bena optimalt.

Endret av fjellræv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, fjellræv said:

Godt å høre at det er relativt normalt men da har jeg grunn til å kjøpe ny sekk hehe. Jeg har alltid pakka sovepose neders og deretter telt. Hadde planer om å kjøpe sekk brukt men nå er jeg i tvil. Jeg har sett meg ut norrøna sin pakkramme sekk.

Kom nettopp hjem fra tur. Ca 23kg ved starten på tur og kjente samme greia. Første gang jeg gikk med sekk hadde jeg hoftebeltet for langt ned og jeg ble så sliten i hofta at jeg måtte bare avbryte etter 50-60 meter. Når har jeg hoftebeltet nesten opp på magen og allikevel kjenner jeg det er noe som blir hengende ned bak, og merker det blokkerer så jeg ikke får rørt hofta å bena optimalt.

Det ledda hoftebeltet i Norrøna sine sekker er veldig behagelig. Jeg bruker en para ranger når jeg bærer for ungene. Tidligere brukt sekk fra Helsport og Osprey med en del smerte i hoftene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepadde skrev (4 minutter siden):

Det ledda hoftebeltet i Norrøna sine sekker er veldig behagelig. Jeg bruker en para ranger når jeg bærer for ungene. Tidligere brukt sekk fra Helsport og Osprey med en del smerte i hoftene. 

Men hvor stort er hoftebeltet? har prøvd Norrøna recon sin bare sånn kjapt i butikk. Jeg strammer inn det meste på trollhettasekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, fjellræv said:

Men hvor stort er hoftebeltet? har prøvd Norrøna recon sin bare sånn kjapt i butikk. Jeg strammer inn det meste på trollhettasekken.

Ganske stort, så om man er veldig spinkel spørs det. Mer napoleonskake? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.