Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til godt, behagelig belte


erys

Anbefalte innlegg

Her er et tips til et godt og behagelig belte. Lær og web-belter flexer jo lite, og kan være "ubehagelige" å gå med - spesielt med sekk. Jeg liker absolutt ikke bukseseler, og synes bukser med elastikk i livet, er mest behagelig.

Nå er det "ingen" tur/skall-bukser som har elastikk i livet, og da slo tanken meg med bukseselene til Norrøna.

Litt jobb med saks og symaskin resulterte i 2 strikkbelter. Holdbarheten og funksjonaliteten er upåklagelig.

post-5051-133474651262_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er generelt skeptisk til så store spenner, da de har en tendens til å komme i konflikt med spenna på hoftebeltet. en så stor spenne under hoftebeltespenna ser jeg for meg kan bli ubehagelig. mulig jeg tar feil ..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klättermusen har et elastisk web-belte med et klemmesystem som bygger ca 3mm på det meste. Man merker det knapt under hoftebeltet.Ellers så har hennes&mauritz en kanonbra belte med to bøyler hvor man drar belteenden tilbake samme vei. Sitter dønn, og er uslitelig, i motsetning til nevnte permbelte.

Kanon patent forøvrig, erys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg best bukseseler. Da er det jo mulig å få til en viss lufting / skorsteinseffekt i livet, men best liker jeg seler for ellers glit bare buksa ned. Beltet kan jo bare strammes mer, men da blir det for ubehagelig. Kan det tenkes at det kommer av at jeg er en del smalere over hoftene enn over skuldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er generelt skeptisk til så store spenner, da de har en tendens til å komme i konflikt med spenna på hoftebeltet. en så stor spenne under hoftebeltespenna ser jeg for meg kan bli ubehagelig. mulig jeg tar feil ..?

Spenna her er de klipsspennene som følger med bukseselene. De "bygger" ikke mye, og jeg opplever ingen"konflikt" med hoftebelte verken på ryggsekk eller rumpetaske.

Forøvrig er det en "enkel" sak å lage spenne av pianotråd som ikke bygger noe i det hele tatt. Pianotråd, tang og ei skrustikke er "alt" som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beltet kan jo bare strammes mer, men da blir det for ubehagelig. Kan det tenkes at det kommer av at jeg er en del smalere over hoftene enn over skuldrene?

Nettopp derfor et elastisk "strikkbelte" er lurt. Det blir ikke ubehagelig stramt slik et "vanlig" blir.

Og - elastikken i Norrønas bukseseler er "optimal" mht. stramhet og elastikk. Og så er det bredt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.