Gå til innhold
Humbug

Femundsmarka med hengekøye?

Det er 507 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lyst til å rusle meg en tur i femundsmarka til sommeren, helst uten å måtte sove på bakken (det er dyr der, må vite), og da er man jo avhengig av trær med litt størrelse på. Er det noen som er godt kjent i området som kan tipse om hengekøyevennlige leirplasser? 

På forhånd takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 minutter siden, martin.m skrev:

Femundsmarka er jo relativ stor, hvor er det du tenker mer spesifikt? Øst om Femunden eller vest (den større delen)?

All of it. :)

Endret av Humbug

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier meg enig med Skjult lenke - logg inn for å se den, det meste av de lavereliggende skogområdene har en del furuskog som er ypperlig til hengekøye.
Vær dog oppmerksom på at områder kan ha restriksjoner hvor skog er fredet og at man ikke kan bryte av eller hugge ned, dette gjelder både for bålfyring og evt. tilrettelegging (fjerning av grein for å få plass til køya, f.eks.).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 507 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Saksemann
      Hei. Jeg har nylig kjøpt meg en Packraft Yukon Yak. Artig sak. Har prøvd den en gang og tenker å ta noen korte shake down cruise før jeg tar en lengre tur. Tenker å ta en skikkelig tur i juli enten i Femundsmarka eller noen andre steder.
      Noen som har noen tips til steder man kan få godt utbytte av en packraft samt gode fiskemuligheter? Flere vann i nærheten av hverandre. Helst i sør-norge.
      Noen som har erfaringer med Femundsmarka i juli måned? Fare for veldig mye folk? ;) Må man kanskje lengre inn i marka?
      Og hvordan er det å fiske fra båten? Så Monsen og co var skeptiske i starten men det så ut som de ble varme i trøya etterhvert. :)
    • Av Fantorangen
      Jeg og datteren på 8 fikk plutselig en ettermiddag et illebefinnende og bestemte oss for å ta turen opp til Sikatjønna i Klæbu kommune. Parkerte ved Brøttem parkering. Vi passerte bommen og gikk "rett frem". Videre var det en oversiktlig skogsvei og etter hvert sti. Vi brukte vel ca. 2 timer opp - men det var godt med pauser underveis for å titte på alt mulig man fant på veien. Vi var ekstremt heldige med været og det var derfor "mye" folk å treffe på stien, tror vi traff på hele 3 turgåere totalt.. Når man har passert det bratte partiet kommer man over på et myrområde, anbefaler derfor godt skotøy. Vel oppe fikk vi nyte et fantastisk område og et fiskevann som tydeligvis var fullt av fisk - vi så fisk som hoppa hele kvelden/morgenen, men på tross av all den fristende fisken fikk vi ikke napp. Den ene lokale vi traff sa at vi måtte ha vært utrolig uheldige, for her fikk man visstnok fisk uansett hva. Fisk eller ei, vi hadde en super tur. Lett tilgjengelig og ikke minst overkommelig for barn. 
      Dette var også vår første tur med hengekøye. Jeg har merket "Ticket too the moon King Size" samt myggnetting, mens min datter faktisk har ei fra ebay som funka knall! Link;  Skjult lenke - logg inn for å se den Fordelen synes jeg med hengekøye, er at det er ekstremt lett vekt på samt at det går uhorvelig fort å sette opp og ta ned. Ulempen er vel kanskje for noen at man ikke får ligge helt flatt, men er du av typen som meg som har et godt sovehjerte og ikke har noe imot litt rare stillinger så vil du nok synes dette er en utrolig fin måte å sove ute på. 

• Av Hillestaden
      Selger flere hengekøyer da de ikke blir brukt, klarer ikke å bli fortrolig med hengekøye!
      Alle er meget lite brukt, nesten som ny og regne. 
      Exped scout hammock combi.
      Har en plass mellom 5-10 netter i den. 
      Billigste på prisjakt er skittfiske, 1999,-
      Skjult lenke - logg inn for å se den
      1300,-

Exped scout hammock combi ul. 
      Under 5 netter i denne. 
      Billigste på prisjakt er skittfiske, 2499,-
      Skjult lenke - logg inn for å se den
      Kun 910 gram! 
      1700,-

Exped ergo hammock. 
      Denne har jeg overnattet i EN natt😂 (sov bedre i denne enn de to over) 
      Det følger ikke med tarp til denne. 
      Tror ikke denne er å få tak i lengre, men fant en link til produkt her: Skjult lenke - logg inn for å se den
      1000,-
    • Av OlaD
      Hei,
      Har nettopp hatt en natt i en Hennessy Expedition Asym Zip som ble litt kjølig. Nattetemperaturen var nok ned mot 10 grader. La et Exped Synmat UL i køya og brukte en Warmpeace Viking 300 pose. Tynn merino på overkroppen og en buff på hodet. Ble generelt kald, men spes rundt skuldre.
      Jeg hadde håpet det skulle holde til sommerbruk og litt høst. Tanken er å bruke dette til turer på sykkel med lett oppakning for 2-3 dager. I fjor brukte jeg samme underlag og pose pluss et Naturehike Cloud 2UP telt og det fungerte greit. Nå vil jeg teste hengekøye som alternativ til teltet. Har naturligvis litt plass- og vektbegrensninger. Telt, pose og underlag gikk fint inn i en 14 liters Apidura setepinnebag. Litt usikker på om pose, køye, tarp og underquilt får plass i samme bag og blir varmt nok.
      Vil gjerne ha noen tips og refeksjoner. Takk:-)
      Ola
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.