Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Har tenkt en rundtur i Femundsmarka i august. Noen som kan bekrefte at tiltenkt rute er fornuftig i forhold til retningen vi tenker å padle, eller bør vi snu ruta? Det blir nok ikke så mange overnattinger som det er skissert foreløpig, men har 7 dager tilgjengelig. Noen som er kjent og som kan si noe om ruta bør kortes ned.. Er i god fysisk form, både styrke og kondisjon, men har liten erfaring med Packraft. (den blå linja er alternativ rute om været er dårlig, da padler vi ikke på Femunden). 

Femunden_turforslag1_2024.thumb.JPG.c7a4140827badcf1980da78a853b6772.JPG

• Like 1
Annonse
Posted

Jeg dro motsatt vei, båt fra synnervika til røa og gikk til nedre roasten og padla derfra samme rute som dere men til nedre muggsjøen og padla det jeg kunne av mugga derfra. Mellom røa og nedre roasten er det ikke særlig padlebart etter min erfaring, kanskje noen plasser men.

• Like 1
Posted

Har ingen erfaring med packraft, men vært mye i Femundsmarka, blant annet med kano. Jeg synes ruta ser overkommelig ut. Tror dog ikke det er noem vits i å begynne å padle før base 4. Gåturen dit er riktignok flott, men om målet er å padle mest mulig kan du vurdere å gå "straka veien" til Revsjøen.

Fra base 7 til 8 er elva stri, så om du ikke er veldig erfaren med elvepadling hadde jeg gått forbi det meste av det partiet.

Du kan også vurdere å gå fra Roasten og sørover opp til Røvomtjønnan. Jeg gjorde det med kano.

Styggsjøan og Litlsjøen er også fine å padle på. Her er vannene tett i tett og det er mindre folk.

• Like 1
  • 4 months later...