Gå til innhold
  • Bli medlem

fjellreven voks


turthomas

Anbefalte innlegg

Annonse

Stort sett alle overflater på plaggene som lett kommer i kontakt med regn, lårene for eksempel på buksen. Jeg pleier å følge annvisning fra Fjällräven generelt og evt et lag eller 2 ekstra på utsatte plasser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har impregnert hele buksa en gang.  Da ble den lettere klam og stivere. Føltes i tillegg kaldere. Så jeg vasket det ut igjen. Neste runde impregnerte jeg bsken og knærne. Men selv etter 3 runder voks ble det ikke veldig vanntett.  Så jeg har kuttet den ut og brukt litt washin impregnering i stedet kombinert med litt spray på lår, og knær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfart at det muligens ikke er nødvendig å la seg rive med når ryggen på anorakken skal impregneres. Ble veldig fuktig der på forrige tur, har vurdert trening, men velger å revidere impregneringsregimet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fikk nylig kjøpe en slik jakke:

https://www.fjellrevenshop.no/fjellreven-abisko-hybrid-jakke

 

Denne har bra med ventilering.  Anbefaler dere fjellreven voksen til den, eller finnes det noe bedre ?

Har lekt med tanken å bruke sko impregnering , bi-voks, men jakka er for dyr til et slikt eksperiment.

 

( Voksen er beskrevet slik: Miljøvennlig voksimpregnering for klær laget av G-1000®. Gir en vannavstøtende og slitesterk overflate. Laget av parafin og bivoks.Så det er derfor jeg tenker på sko impregnering i bi-voks)

Endret av Blaser
suplement
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt Nikwax Cotton Proof for å impregnere Keb-buksen min, men er blitt usikker på om jeg egentlig ønsker det, i tilfelle det skulle svekke pusteevnen eller gjøre buksen varmere (jeg synes den er varm nok).  Så jeg har ikke gjort erfaringer med den ennå. Tenkte i utgangspunktet å pensle den (litt utblandet med vann) rett på en nyvasket ennå litt fuktig bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blaser skrev:

...sko impregnering , bi-voks...

Det må da bli et jævla klin. I skoimpregnering med bivoks er jo gjerne en, eller annen form for fett, eller olje, den andre hovedbestanddelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.