Gå til innhold
  • Bli medlem

Reklamasjon Silva hodelykt


johnpd

Anbefalte innlegg

Har hatt en Silva L1 en stund nå og brukt den mye.

Men i det siste har den plutselig skrudd seg av under bruk, det har bare vært å skru den på igjen for at den skulle fortsette å virke. I helgen slutten den plutselig å virke i det hele tatt -litt kjedelig når man er på fjellet...

Når jeg kom hjem skiftet jeg batterier og fant ut at det er en knekk på ledningen og det er derfor den ikke virker.

Jeg leverte den inn i butikken og de ringte Silva, som fortalte at den er tatt ut av produksjon. Lykten jeg får i erstatning er deres nye Silva Trailrunner Plus. Når jeg leser på nettsidene til Silva, ser jeg at dette er en mye enklere lykt en L1.

Noen forslag til hva jeg skal gjøre? Jeg bruker hodelykten på søks- og redningsaksjoner og trenger en kraftig lykt med god batterikapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Til opplysning selger XXL Silva L1 Midnite til 399,-. Det står i teksten at den prisen inkluderer den ekstra batteripakken.Hvilken kabel er det du har fått brudd i? Har den samme lykta og liker den godt, hvis den har gått ut av produksjon tror jeg jammen jeg stikker innom og kjøper en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x trail er kanskje den som ligner mest med ekstern 4xAA pakke. men den ligger på ca 1400 så litt i overkant å regne med å få den. I søk er det jo viktig med litt rekkevidde og bra batterikapasitet så L1 ser ut som ett godt valg om du ikke er villig til å gå vesentlig opp i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Til opplysning selger XXL Silva L1 Midnite til 399,-. Det står i teksten at den prisen inkluderer den ekstra batteripakken.Hvilken kabel er det du har fått brudd i? Har den samme lykta og liker den godt, hvis den har gått ut av produksjon tror jeg jammen jeg stikker innom og kjøper en til.

Hva er forskjell på L1 og L1 midnite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde akkurat det samme som deg for ei stund siden.

Det var ingen synlige brudd på ledningene, men problemet var akkurat det samme.

Jeg fikk da tilbud om å enten få en ny, eller å vente et par uker og få en x-trail lykt (den var ikke kommet på markedet enda).

Valgte da å vente på den nye lykta, og er meget fornøyd med den nå!

Dårlig at du ikke har fått tilbud om det samme!!

-Joar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde akkurat det samme som deg for ei stund siden.

Det var ingen synlige brudd på ledningene, men problemet var akkurat det samme.

Jeg fikk da tilbud om å enten få en ny, eller å vente et par uker og få en x-trail lykt (den var ikke kommet på markedet enda).

Valgte da å vente på den nye lykta, og er meget fornøyd med den nå!

Dårlig at du ikke har fått tilbud om det samme!!

-Joar

De fortalte i butikken at trailrunner koster ca799 mens x-trail koster 2500

L1 koster nå ca 799 i de fleste butikker, men kostet 1299 da jeg kjøpte den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde problemer med min nesten to år gamle LX lykt og sendte mail til Silva Norge ang det. Fikk da svar at det bare var å sende inn lykten så skulle de se hva de kunne gjøre.

Etter en stund fikk jeg en X-trail plus i postkassen og må vel si meg fornøyd med det. Den ligger jo på 2500kr såvidt jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dårlige servicenivået kjenner jeg igjen fra da jeg etterlyste en bruksanvisning som manglet i en Brunton Lsander Silva Norge hadde agenturet på. Siden de hadde sluttet med agenturet kunne de ikke hjelpe meg, men henviste til ny agent, men der var ikke denne med i vareutvalget.

Fullstendig ansvarsfraskrivelse!

Prøv å finn et produkt fra en annen leverandør som kanskje kan gi service. (kanskje er noe bedre enn ikke)

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikker og bedrifter forsøker altfor ofte å gi ut billige erstatninger for å komme godt ut av det ved reklamasjoner.

Stå på ditt og krev tilsvarende eller bedre produkt i erstatning som du har krav på ift. forbrukerloven.

Noen som husker de nøyaktige paragrafene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som husker de nøyaktige paragrafene?

http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_fra_butikk

http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#27

§ 27. Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g.

Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler.

Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse.

Endret ved lov 15 juni 2007 nr. 36.

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.