Gå til innhold

Olamann

Aktiv medlem
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Olamann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Ny oppdatering. Fenix Outdoor har nå sendt meg ny bukse. Intet annet enn positivt å si om hvordan jeg har blitt mottatt der. Konklusjonen må bli at det ikke er Fjällräven som behandler kundene sine dårlig, men enkelte forhandlere.
  2. Har kjøpt CMP Rigel Jr til datteren min på åtte. Snøresystemet på junior-modellen er fullstendig krise, men dette løste seg greit ved å rett og slett bytte lisser. Ellers virker kvaliteten svært god, særlig med pris tatt i betraktning. Virker også som de er gode å gå i. Hun fikk paret i våres, og de har vært flittig brukt både i skog og på fjell.
  3. Aha! Det var jeg ikke klar over. Takk for rettelsen
  4. Det er nok feil, ja Fenix Outdoor eier varemerket Fjällräven, samt Hanwag, Primus og et par andre. https://www.fenixoutdoor.se/vara-varumarken/ De har norsk kontor på Lillehammer. Det er vel nesten bare i Norge vi har selvstendige aktører som Helsport, Bergans, Norrøna og Alfa. Salomon og Arcteryx er f.eks eid av samme, finske selskap.
  5. Da har jeg vært i kontakt med Fenix Outdoor, moderselskapet til Fjällräven. De kunne fortelle at den aktuelle forhandleren - Komplettfritid.no - ikke lenger er kunde av dem, og heller ikke har tatt kontakt angående denne reklamasjonen. Fenix Outdoor ba meg sende buksen til dem og lovet å enten reparere eller erstatte den alt ettersom. Stor tommel opp for Fjällräven og Fenix Outdoor så langt. Og hold dere for guds skyld unna Komplettfritid.no
  6. De mener den har hengt seg fast i noe og blitt ødelagt, noe som sikkert er riktig. Men burde ikke en slik bukse tåle dette? Jeg har ellers noen småhull i baken på buksa, og de mener derfor den er "godt brukt". Buksa har vært i bruk ved max 30 anledninger, og har ingen slitasje ellers. Forhandleren tilbød seg å reparere glidelåsen mot betaling. Med tanke på at de har sitti på buksa mi i hele sommer foreslo jeg per mail i går at de gjerne kan by på reparasjonen kostnadsfritt. Har ikke fått svar enda, men så tar det gjerne tre dager før jeg får svar fra denne butikken.
  7. Takk for svar! Jeg har nå fått svar om at jeg ikke kan reklamere på denne glidelåsen, og jeg det kan jeg forsåvidt godta. Likevel finner jeg det helt fullstendig urimelig at det skal ta to måneder å finne ut av dette, og at jeg skal være uten buksa mi halve sesongen. Jeg har reklamert på svakheter ved andre friluftsprodukter, og da har det tatt en-til tre dager å få det avklart. Spørsmålet er om jeg har noen rettigheter her, i og med at jeg synes det er vanskelig å bestride avgjørelsen om at dette ikke kan reklameres på.
  8. Jeg kjøpte en Fjällräven Keb-bukse høsten 2017, og i våres oppdaget jeg at glidelåsen på den en ene lufteklaffen hadde røket, uten at jeg kunne erindre noen form for ytre påvirkning. Jeg avviser ikke at det kan ha skjedd, men jeg mener at en bukse til bruk i friluft som er priset til nesten 3000 kroner burde tåle "litt". Jeg sendte derfor en mail med spørsmål til forhandleren om dette var noe jeg kunne reklamere på, og fikk som svar at jeg skulle sende dem buksa. De skulle deretter avgjøre om det var innafor, og jeg ble forespeilet en tidsramme på to-tre uker. Da jeg ikke hadde hørt noe etter en måned fulgte jeg opp med en ny mail hvor jeg spurte hvordan de lå an. Noen dager senere fikk jeg som svar at de "venter på en avklaring på om dette er en reklamasjon". Nå er det gått enda en måned, og jeg har vært uten buksa i hele sommer. Jeg har atpåtil måttet investere i en ny bukse, da jeg ikke hadde noen alternativer til den jeg har. Er dette akseptabel saksbehandlingstid?
  9. Jeg har en Houdini Activist tee i 60/40 merino og tencel som jeg er veldig fornøyd med. Ikke pølseskinn 😊
  10. Jeg har Salewa Sierra Leone pro II som solotelt. Har ikke all verdens telterfaring, men det fungerte ypperlig på en femnetterstur i Femundsmarka for et par uker siden. Veier ca 2,5 kg.
  11. Jeg har en ultralett Rab Windveil-jakke med Pertex shield. Null stress å gå med sekk i den. Hatt den i to år.
  12. Rebel Lite GTX er vel kanskje den av Scarpa sine modeller som best tilsvarer modellene som nevnes i åpningsinnlegget. Har brukt mine på sti med og uten sekk, på bre og til å klyve i ur, og skoene leverte på alt. Skoene er lette og stabile, de puster og er vanntette. Veldig fornøyd med mitt par, men det viktigste er naturligvis at skoen sitter godt. Ta deg en tur til Oslo Sportslager, Braa Sport eller tilsvarende og ta deg god tid til å prøve. Eller bestill alle skoene på nett, prøv dem hjemme og send tilbake de som ikke funker.
  13. Jepp, det kan være litt vrient med bred lest, men du kan faktisk kjøpe wide-utgave av XA Pro 3D direkte fra Salomon Norge. Midlertidig utsolgt, står det, men sikkert fullt mulig å finne andre steder. Vet også at New Balance har egne wide-utgaver av skomodellene sine.
  14. Kjøpte selv XA Pro 3D for en uke siden. Vanvittig gode sko, men aner naturligvis ingenting om holdbarheten enda selv om de virker solide. Mine er uten GTX, men de er pga forsterkning på oversiden av sålen rundt hele samt på skotuppen, kan en gå på "vått føre" uten å bli særlig våt. Skoene puster godt og tørker fort.
  15. Masse Garmin både 3 og 5 på Finn.no til gode priser.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.