Gå til innhold
Everlost

Trangia stormkjøkken i oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Jeg plasserte kjeler og kaffekjele i ultralight aluminium samt nonstick stekepanne i oppvaskmaskinen, da den var ferdig var det et stygt belegg (evt. mangel av belegg) på aluminiumsdelene.

Er dette skadelig eller er det kun kosmetisk? Leste bruksanvisningen etterpå, og der sto det at en ikke skulle benytte oppvaskmaskin, men kun håndvask..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd du ikke leste bruksanvisningen først :D Trangia settet er av aliminium og ikke noe av dette materialet tåler oppvaskmaskin. Det blir ikke ødelagt, men overflaten blir ikke like glatt og vanskeligere å rengjøre. Det er ikke skadelig å bruke kjelene.

Noen ganger er det kjekt å være "gammel husmor" når man skaffer seg turutstyr - som meg :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vaska trangia i oppvaskmaskin i årevis. blir et matt belegg av det ja, men merker ikke noe forskjell ved bruk. maten brenner seg like lett uansett, med mindre det er teflonkjelene. så jeg regner det som et rent kosmetisk problem, og det er vel ikke så viktig der du sitter aleine i teltet. kjør på med oppvaskmaskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppvaskmaskin i heimen er kommet for å bli!!!

Har vasket gryter fra Trangia i oppvaskmaskin mange ganger. Dersom du ønsker blank og fin utgave igjen, er det bare å bruke stålull. Det blir så bra så.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trangiasettet og annet til matlaging på tur vasker jeg ikke i maskin.

Å bruke stålull og annet som riper/sliper i aluminium bør unngås, det blir mye vanskeligere å holde det rent etterpå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trangiasettet og annet til matlaging på tur vasker jeg ikke i maskin.

Å bruke stålull og annet som riper/sliper i aluminium bør unngås, det blir mye vanskeligere å holde det rent etterpå!

Det vet vel ikke du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, dette er min erfaring.

Har 2 trangiasett og på det eldste brukte jeg stålull tidligere.

Har også puslet litt med sliping og polering av forskjellige metaller, er vel ingen særlig tvil om at matrester og andre ting hefter lettere ved en oppripet overflate.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.