Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett regnjakke - Paclite


Bugge

Anbefalte innlegg

Jeg er generelt ganske så skeptisk til poremembraner, men hvordan er slitestyrken og levetiden på en paclite-jakke? Jeg trenger ikk epusteegenskapene siden den skal brukes som et ultralett regnskall over ei softshelljakke. Den må ha en viss soliditet siden den skal brukes på tur med sekk på ryggen. Den skal også brukes hele året i den grad det regner om vinteren... Men røff vinterbruk skal den slippe siden da den lange grove anorakken kommer fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei Bergans superlett jakke jeg er veldig fornøyd med. Kjøpt til halv pris. Hadde egentlig planlagt å bruke den kun som regnjakke,men har endt opp med å bruke den som skalljakke på moderate vinterturer også, og det funker svært godt. Vind og vanntett og puster svært godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. slitestyrke og levetid er det litt vanskelig å si ennå, for jeg har ikke fått brukt PacLite'en så mange år som de andre GoreTex jakkene.

So far so good - hovedinntrykket er at den virker solid (dette har kanskje noe å gjøre med at det er Berghaus og at den har sveisede og tapede sømmer?).

Den veier 400-ish gram og bevegelsesfriheten er super så man merker knapt at man har den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paclite er foreløpig den best pustende og desidert letteste g-tex-membranen. Ulempen er at den er sårbar for ytre påvirkninger som for eks greiner, kvister etc. Dvs at den letter punkteres av ytre påvirkninger. Til "sommerbruk" er den fin da den er lett, og tar liten plass i sekken osv. Fin å dra på seg når nedbøren dukker opp.

Det som også er litt begrenset på de fleset paclite plaggene er lommer. Sjelden at man får pacliteplagg med så mye lommer, og for min del er lommer viktig.

Har ikke brukt paclite på vinters tid, men det skyldes mest bergensninger ang lommer, og andre , for meg, nødvendinge delajer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. slitestyrke og levetid er det litt vanskelig å si ennå, for jeg har ikke fått brukt PacLite'en så mange år som de andre GoreTex jakkene.

So far so good - ....

Kuttet litt igjen...., men det er vel ikke ant år, men bruksfrekvensen som er avgjørende;)

Jeg benytter softshell, og har Packlite som reserve i sekken i tilfelle mye regn/uvær.

Svært fornøyd med Norrøna Falketind bukse/jakke Packlite.

Dog, den mekaniske slitestyrken er ikke all verden. Dette gjelder både mot fjell, skare etc. Videre slites packlite'n av ryggsekkremmer/hoftebelte og i korsrygg.

Packlite funker utmerket utenpå softshell i vinterfjellet inntil kuling og 15 kalde!

Jeg personlig (absolutt subjektivt) fant grensa hvor dette antrekket ble for dårlig under:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=11004

Jeg opplever Packlite som mer regntett enn gode gamle 3 lags Goretex, dog syns jeg den puster dårligere.

Mao, kjøp heller et godt regnsett til 25% av Packlite-kostnadene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.