Gå til innhold
  • Bli medlem

Lette goggles/skibriller med godt utsyn?


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

Noen tips til skibriller som gir bra utsyn, ikke dugger og er relativt minimalistiske?

Jeg synes typen store skibriller som man bruker i alpinbakken er for klønete å bruke på tur. (Derfor jeg bruker 99% av tiden sportsbriller). Man ser dårlig når man skal arbeide med votter og bryststroppen eller brystlommene, og da tar tolmodigheten veldig fort slutt.

Største ulempen med sportsbriller er når det er så kaldt, og så mye vind, at man må trekke buffen over nesen. Da dugger det, og det slipper man med skibriller.

Ansiktsmaske fungerer sammen med sportsbriller, men det er klønete å ta av/på med hansker/votter. Buff er kjapt og enkelt.

Ser Dynafit har skibrille-modeller som ikke ser dumme ut: Dynafit Speed og Dynafit Radical.

Erfaringer med disse, eller andre tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finner ikke Dynafit Radical men Speed modellen ser jo fin ut, de har dobbelt glass og polstring rundt øyne og da får du nesten automatisk god ytelse, ettersom det er dobbelt-glass som gjør mye av jobben.

 

Vurderer nesten et par av dem selv, virker som om det vil være veldig greie briller til det meste av vinterbruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det kan være en idé å se på motorcross/motorsykkelhjelm goggles også. De er generelt litt mindre i rent volum enn skigoggles synes jeg. Funksjonen er akkurat den samme om ikke bedre.

Eventuelt taktisk/ballistisk goggles 🤓

https://www.milrab.no/klokker-briller/briller/goggles/bolle-x1000-standard-1/?gbraid=0AAAAADPaK79nHR8KPrPcb1A0eBo0wIP7Y&gclid=EAIaIQobChMI4_vm692FhAMVyA-iAx0uOAJ5EAQYEiABEgJZYPD_BwE

Endret av sneakyowl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryback skrev (5 timer siden):

Jeg har Bliz Proflip Max. De er luftige siden de er åpne nederst. Jeg har ikke opplevd noe problem med dugging men har heller ikke fått testet dem skikkelig ennå.

De der så jammen ikke dum ut. Liker de! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (11 timer siden):

De der så jammen ikke dum ut. Liker de! 👍

Jeg har også disse (om jeg ikke forveksler med annen veldig lik modell), bruker de på langrenn under trening, og de dugger noe når jeg stopper opp, særlig om jeg har vanlige briller under. Men det er ikke noe stort problem, da det bare er å vippe opp glasset dersom det skulle dugge når jeg stopper eller puster og peser mens jeg beveger meg sakte i en motbakke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.