Gå til innhold
  • Bli medlem

Robust mobil


Lindap

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 8 måneder senere...

Regner med at den gjengse oppfatning her er at mobil og friluftsliv ikke hører sammen :wink: , men noen av oss (de fleste) er vel mer eller mindre avhengige av den. Og for noen av oss gjør mobilen det også mulig å dra på tur også når man egentlig burde vært på jobb. Spørsmålet mitt er hva slags mobil kan anbefales til turbruk, den bør da for mitt bruk være litt mer avansert enn Sonim, i tillegg bør den være solid, ha gode taster (brukbare selv med store kalde fingre) og en skjerm som ikke ripes veldig lett og brukbar batterikapasitet.

Har sett litt på SE C702, noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en c702 som jeg nhar hatt i ca 3mnd. Hadde K800i før det, og må bare si at 702 er helt ubrukelig for min del. For det førset er den utrolig mer tungvint, samt at knappene er umulige å bruke med hansker. Mulig jeg har fått en mandagstelefon, men den slår seg også av helt uten grunn. GPS & treningsassistenten er ok, men egner seg ikke som ertstaning for vanlig gps. Grei å ha med på småturer, der man bare er litt nysgjerrig på distanse osv.

Har selv sett litt på C905, men er usikker på den også.

Vet ikke helt hva som er best for tiden, men ingenting slår K800i`n jeg hadde/har ennå. den har vært med på utrolig mye, og fått mye juling. Funker like bra nå, som da den var ny. Mulig det skyldes at jeg fikk den da modellen var snart 1år gammel, og at den derfor var renska for feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogy skrev:

Mulig jeg har fått en mandagstelefon, men den slår seg også av helt uten grunn.

Er ikke så sikker på det, jeg har hatt en C702 noen måneder og den ga helt opp etter en flytur. Sendte den inn og fikk den tilbake med beskjed om at software var oppgradert - Er muligens en bug i den opprinnelige?

Ellers er jeg enig med de som synes tastene er for små, dette er ikke noen turtelefon. Jeg er ikke direkte misfornøyd etter som jeg fikk det jeg var ute etter: God Bluetooth handsfree og brukbar kalenderfunksjon. Men jeg stiller meg tvilende til at den er så mye mer solid enn andre telefoner - selv om den kanskje tåler litt mer fuktighet enn tidligere versjoner av Sony Ericsson mobiler. Den tålte i alle fall en tredagers tur i Trollheimen/Innerdalen liggende i bukselomma - det tålte ikke min gamele i68(eller var det t68?).

Etter å ha skremt vettet av familien etter en fjelltur da den gamle ?68 sviktet og jeg ikke fikk meldt fra om at jeg var i live gikk jeg over til Siemens og har hatt et par skikkelig gode turmobiler derfra - sist en M75 som i nødsfall kunne brukes som hammer. Men gode ting varer aldri :D Siemens solgte mobildivisjonen til en kjøper som gikk konkurs(eller i alle fall innstilte produksjonen).

Mellom Siemens og C702 har jeg hatt en Samsung M110 som egentlig var en mye bedre turmobil, men jeg fikk fnatt av menysystemet som i alle fall ikke stemmer med hvordan min hjerne virker(eller ikke virker). Men jeg har fått tvillingsim til denne og tar den i lomma når jeg skal ut i marka en tur. Den har større taster og virker for å tåle mer juling enn C702 samtidig som den er godt fuktsikret. For de som ikke er alt for opptatt av logikken i menysystemet vil jeg faktisk anbefale denne mobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en Nokia 5140i i snart tre år. Jeg vet den er avleggs, men den tåler det meste. Det eneste jeg har vært plaget med er at ringelyder og slikt detter ut av og til, men da kan man jo nyte stillheten i fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også M110, men den ligger på hylla og venter på mer "hårete" bruk. Menyen må jo være laget i steinalderen, og jeg er lite komfortabel med å bruke den. Til vanlig bruker jeg en siemens m75 som har vart i årevis uten NOE tull whatsoever, til tross for mye fukt og mange harde slag, den har faktisk et ok kamera pluss mp3 bluetooth osv. Om noen kommer over en slik til salgs setter jeg pris på en beskjed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.