Gå til innhold
  • Bli medlem

Korteste avstand til "Høyfjellsfølelse"


t-nielsen

Anbefalte innlegg

Annonse

Nærmeste skogfrie kolle er vel Norefjell, med Høgevarde og den hytta og en topp/kolle til jeg ikke husker navnet på.

Brukte å dra dit, husker jeg.

Kan få til overraskende mye morro der oppe, det er til og med ei slags renne langs en kant der.

Ellers så bor du vel på feil plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nærmeste snaufjellskollen er Høgfjell på vestsiden av Sperillen. Det skulle også være høyt nok til å få fjellfølelse. Mulig at området ikke er så interessant hvis man bare er ute etter bratte nedkjøringer, men jeg tolket trådstarterens innlegg dithen at naturopplevelsen var det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor helt riktig :D masse muligheter!

Høgfjell er trivelig snaufjell, men ikke så stort. Vikerfjell er mer enn stort nok for en skikkelig dagstur og har også noen bratte bakker. Begge ligger omtrent halvannen times kjøring fra der du bor. En nettside for "Tossevika" har endel info om disse fjellene.

Norefjell er bra men litt lenger å kjøre. (to timer). Start fra Tempelseter på vestsiden eller Alpinsenteret. Mye snaufjell opp mot 1500 meter. Best rundt Gråfjell og Ranten.

Blefjell er også mulig og ganske tilgjengelig siden det har blitt så bra vei til Kongsberg. Nordstul er et bra sted å starte.

Mulig det ligger noe av interesse på hjemmesiden min (link nedenfor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt coni og panda!

Opplevelse-/følelse er vel svært subjekttivt vel?

Tror jeg oppleves ganske arrogant såfremt jeg står på min barndomstopp, Skjækerhatten 1139 NØ for Steinkjer i påska, og forteller de andre 50 der oppe at dette er en "dustetopp".

... Eller forteller "Hardangerviddapålangsjentene" at dette er jo ingenting!

Blir ganske sikkert lite på meg den kvelden ja :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt for Høgevarde.

Hvem får høyfjellsopplevelse på Norefjell???

"Man tager hva man haver". Fyren ville ikke reise alt for langt unna Gardermoen, og da er vel Norefjell et greit alternativ. Selv om jeg er enig i at at der mer "fjell" enn "høyfjell".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.