aleks Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Noen som har kjøpt hund i Sverige og vet hvordan reglene for å frakte bikkja over grensa er? Må man betale toll feks? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SturlaS Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Dette hadde vel passet best i en helt ny tråd med forklarende tittel... Kanskje en i Mod-gruppen ordner biffen. Info om registrering (NKK): http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=1031 Info om import (Mattilsynet): http://www.mattilsynet.no/import_eksport/reise_med_dyr/hund_katt_og_ilder Info om import (Tollvesenet): http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131795&epslanguage=no&parentid=66242 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turjenta. Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Jeg har to hunder, som tydeligvis ikke mange turfolk har oppdaget enda Min fantastiske Mira, hun er en Finsk lapphund, seig på tur, å kan sove ute under en hvert værforhold Min skjønne Embla, Islandsk fårehund, utømmelig for energi, men allikevel rolig som få når teltdøra lukkes igjen. Herlige turkamerater begge to...Bærer kløv og trekker på ski som bare det. På bilde ser du Lapphunden som den sorte, Min Islender Embla oppi kurven som den lyse, å hennes sønn Vinur sitter utenfor Et herligt trespann 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aleks Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Har nå fått meg enda en fremtidig turkompis. Eller venninne blir det. Ei Finsk Lapphund-venninne. Er hun ikke søt? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Iver Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Da har vi åpnet et eget "Hund og friluftsliv" forum her på Fjellforum. Det var kanskje på tide? Spørsmålet var - Hvem har hund og hvilken rase - og til det må jeg beklageligvis innrømme at vi ikke har hund, men hvem vet - kanskje en gang i fremtiden? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bam00865 Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Hei Jeg har en Alaskan Malamute på 5 år. Malamuten er en fantastisk familiehund og tur hund. Den kan hjelpe deg med vekt på fjellturer og dra deg på ski med vinteren:). I tillegg finner du ikke mer lojale hunder. Angrer ikke ett sekund på at jeg fikk meg en malamute . 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobinM Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Tinka, alaska husky tispe på snart 7måneder. Trekkvillig og herlig hund. Blir mange turer med sykkel, kløv og ski med årene. Veldig sprek jente, men hun elsker og å ligge å sløve i senga Har blant annent linjer fra Harald Tunheim, Ketil Reitan og Doug Swingley 10uker gammel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Har en Golden Retriever fra jaktlinjer. Han var 2 år i juni... For han er det beste i hele verden og være på ute på tur.. Fantastisk godt selskap i hunder!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris B. Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Jeg har en fantastisk flott Alaskan Malamute gutt på 15 uker, gleder meg til mange flotte turer med han både sommer og vinter. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shana Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Har en blandings-tispe av gordon setter, flatcoated retriever og labrador. valgte ho for å ha en vannglad og turivrig jente med på båt, i skogen, på fjellet osv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EvenAug Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Har en blanding av Jack Russell terrier og chiuaua. Han ligner Jacken mest i utseende og personlighet. Sta, leken, sprek og atter sprek. Ja denne hunden elsker å løpe. Jeg kan fint jogge 2-3 timer med han i forholdsvis tungt terreng, uten at han virker sliten. Denne energien kan noen ganger bli litt for voldsom da han må få den ut gjennom lek hvis ikke han får sin daglige langtur/treningsøkt. Hunden er opprinnelig min samboers (hun fikk den rett før vi flyttet sammen). Koselig hund med personlighet. Det eneste kjipe er at jeg reagerer allergisk mot han (har vokst opp med 2 hunder uten å kjenne til problemet tidligere). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elisabeth-81 Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Noen som har kjøpt hund i Sverige og vet hvordan reglene for å frakte bikkja over grensa er? Må man betale toll feks? Jeg kjøpte hunden min i Sverige for 5 år siden, så med mindre reglene har forandret seg, kan du kjøpe en hund for opp til 6000 SEK, min kostet 9000, men jeg fikk med 2 kontrakter. En for tolleren om jeg skulle bli stoppet og en reell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjogge Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Jeg har en 3 år gammel Rhodesian Ridgeback (uten ridge vel og merke ) , og fungerer utmerket med kløv! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
totoni Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Jeg har en Ridgeback med ridge, den også fungerer bra til kløv. Selv med 'bust' De er utholdene bikkjer de derre ridgebackene. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjogge Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Jeg har en Ridgeback med ridge, den også fungerer bra til kløv. Selv med 'bust' De er utholdene bikkjer de derre ridgebackene. Ja utholdne - og store klovner! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Umbros Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 TOTONI OG FJOGGE: Ridgeback`ene er flotte bikjer. allsidige og herlige til både turer og familiekos i stua Selv har jeg 2 Border Collier. Den eldste på 3 år brukes på sau i tilleg til mangfoldige turer i skog og fjell bærende på kløv,trekke på ski osv. Han er min ultimate turkompis. Den minste er straks 8 mnd og har ikke kommet skikkelig igang på sau enda pga alder. turer er han med på, men mest oppdagelsesferder og turer hvor han er løs og selv bestemmer tempo. gleder meg til han tipper året og kan bli med litt mer "skikkelig" Skal ha han med til hardangervidda på langs nå i slutten på måneden, blir spennenden Den minste er nermest oppvokst i teltet og på tur,og vet hva han skal når teltet settes opp. Den eldste har vært på utallige turer nå og er vel nermest mer hjemme på tur en i huset. hehe Herlige gogutter begge to som er like gode å ha hjemme i huset som på tur i fjell og skog 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony_ Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Jeg har ikke hund ennå, men jeg er såååå valpeklar. Skjønner nå hvordan jentene har det når dem sier dem er verpeklare. Og rasen jeg skal ha er Engelsk Setter. Utrolig fine og passer meg ypperlig da jeg skal begynne med jakt og ellers er glad i turer sommer og vinter 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SturlaS Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Regner med det er rypejakt du skal begynne med da? Vær obs på at ES kan ha bra med langpela nedover føttene som kan klabbe i snøen. Men det finnes mange triks for å unngå dette. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony_ Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Regner med det er rypejakt du skal begynne med da? Vær obs på at ES kan ha bra med langpela nedover føttene som kan klabbe i snøen. Men det finnes mange triks for å unngå dette. Ja, det blir rype/fugla da ja Alt kan fikses, men takk for tipset! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emanuel Desperados Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Har en blandingshund av typen Alaska huskey/Alaska malamute som heter Zorro. Han er snart 2 år gammel og en meget ivrig kløvbærer 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lilleulv Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Her er min Maja. Blanding av finsk Støver og grå Elghund. Snill og glad med god snute. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sronnevik Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Vi har en blanding av Rhodesian Ridgeback og Risen-schnauzer. Har utseendet mest etter schnauzer. Veldig artig og lydig hund. 14 mnd gammel. Imponerende utholdende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EspenKaa Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Har fem (snart seks) alaska huskyer i alderen fra ett til åtte år. Nå går vi bare og venter på lave temperaturer så vi kan begynne høsttreninga før det blir en lang og herlig snørik vinter!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
langsom Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Morsomt å lese om alle de fine opplevelsene folk har, med forskjellige raser Er selv blitt veldig glad i min strihårede vorsteher: råsterk til trekk av meg og pulk, og en skikkelig sosial "gladgutt". Er også overraket over at det ikke er nødvendig med så lange turer, bare det blir mye sosial kontakt og at det skjer ting. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruggen Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Jeg anskaffet meg en lapsk vallhund i sommer. Den har nå passert 5 måneder og vokser i rekordfart! Mye sprell og fantestreker, men en glad gutt som tar ting fort. Første målet vi har satt for pjokken er 365 utenetter, og de to første går av stabelen til helgen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts