Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykkelveske - hva velger vi?


krno

Anbefalte innlegg

Vi skal på sykkelferie nå til sommeren hvor vi skal sykle i Frankrike, Tyskland og Norge. Vi har sett litt rundt for å finne vesker som er egnet vårt bruk. Noen som har noe å anbefale? De fra Bilteam ser da bra ut, men hvordan funker de i alt slags vær?

Men kjekkest av alt ville jo vært om noen hadde vesker og selge oss?:) Noen av de orginale er temmelig dyre så si gjerne i fra om du vil bli kvitt dine vesker! Trenger komplett sett til to sykler da vi er to venninner som skal ut i den store verden alene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har investert i Ortiebs sine Ultimate Plus backroller-vesker, samt styreveske i samme serie. I tillegg har jeg 2 pakksekker av ulike størrelse fra Ortlieb.

Veskene er geniale. Vanntette, særdeles lette å tilpasse, lette å ta av og på og solide. I tillegg er stroppingen på de laget på en slik måte at det er lett å bære de med seg som skuldervesker når en skal ta kvelden (eller frem og tilbake på en flyplass etter at sykkelen er levert). Skulle en pakke litt for mye i de, er det også mulig å pakke de (det er ingen glidelås som sier at nå er det absolutt fullt eller glidelås som plutselig glipper). Innfestingen av veskene på bæreren bak er så enkel og genial og solid at det er en fryd. Veskene faller garantert ikke av, de kan justeres slik at de ikke kommer i veien for hel, og de holder seg inntil bæreren uansett hvor mye en ligger over, og uansett hvor mye vekt de har.

Frontvesken er litt knølete å feste (wirepatent) men når den først er på plass faller ikke vesken av som på enkelte andre modeller når veien blir røff. En frontveske som faller av har en tendens til å bli et fatalt hinder som en sykler på...

Prisen kan virke noe stiv, ca 2000,- for backroller (to bagger til bagasjebærer bak), samt styreveske med vanntett kartmappe, men det er en investering for livet, og en sykkeltur gir ofte bare medsmak! :wink:

Skulle dere mot alle odds finne ut at dere aldri vil sykle igjen, er det mye lettere å selge ortliebvesker enn noen annen type sykkelvesker. Regn med at den faktiske kostnaden for veskene er halve prisen for det dere betaler (for dere får garantert solgt de her på forumet til halv pris etter turen!) :lol:

Lykke til!

Og hvor skal dere på tur? Kommer dere til å legge ut turreferat? *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte litt savn av verktøy lett tilgjengelig, og vuderer derfor å gå til anskaffelse av sadeltaske. Ser at Topeak har en med 2 rom, hvor det ene er utvidbart (praktisk sånn i tilfelle antar jeg). Noen som vet noe om holdbarheten til Topeak?

Er det noen som vet om det finnes små oppbevaringssystemer til å montere mellom rammerørene? Ser for meg at en veske som henger ned fra stanga og som er festet i front må være ideel for kamera og lignende? Ortliebveska jeg har i front kan alltids brukes, men dersom jeg sykler med kart utslått i stort format havner dette ned på forhjulet når jeg åpner veska i fart. Savnet derfor en liten lett tilgjengelig lomme for kamera og småpenger.

Jeg ser absolutt ulempen med å pakke på for mange små vesker. Mye å drasse på når en skal lesse av sykkelen blant annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte sykkelvesker, men endte opp med henger.

Skal sykle i Danmark, så det går greit om jeg blir litt brei. (håper jeg)

Skal ha med telt, soveposer, liggeunderlag og endel til. Alt 2 personer trenger for noen dager.

Får se hvordan det går.

Henger kostet 1000.- på G-sport.

Ikke mere enn 2 bagasjer og vesker.

Det beste er at dama ikke trenger og dra med noe på sykkelen. Da ungår man masse klager.

God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.