mbjoerge Skrevet i går, 11:35 Skrevet i går, 11:35 Jeg skal på fjellet i midten av Juli og trenger noe tips til bukse når det ikke regner. Siter
+Bryggekar Skrevet i går, 11:45 Skrevet i går, 11:45 Når det ikke regner og ikke er kaldt, går jeg i treningstights. Skulle været snu, trekker jeg bare skallbuksa utenpå. 1 Siter
+Gabs88 Skrevet i går, 11:50 Pålogget Skrevet i går, 11:50 Jeg har veldig god erfaring med Rab sine diverse bukser men jeg har også et inntrykk av at det er mye samme greia uansett merke. 2 1 Siter
+ketilring Skrevet i går, 15:23 Skrevet i går, 15:23 (endret) Sverger til zipoff-bukse om sommeren, det er utrolig praktisk. Har veldig god erfaring med Norrøna Bitihorn-serien. Har også brukt en rimelig modell fra Jotunheim de siste årene. Endret i går, 16:07 av ketilring 1 Siter
TomasOH Skrevet i går, 16:54 Skrevet i går, 16:54 Må slå et slag for Fjällreven Keb (basert på klesskapet her hjemme). Ekstra kraftig stoff på de plassene man vil ha det, stretch der man vil ha det. Vide bein på buksen som kan trekkes over skoen eller du kan trekke opp buksen om det er varmt. God lufting og gode lommer. 2 Siter
+Ragnar N Skrevet i går, 19:00 Pålogget Skrevet i går, 19:00 Enig med Tomas! Fjällräven Keb er en solid allrounder. Svært slitesterk, og flotte (men enkle) løsninger. Lundhags Makke er også litt i samme slag, men personlig har Keb bedre lommer, både lår og de øverste. Glad i norrøna men det er altfor mange modeller som har helt tullete lommer (de øverste). Hvis Keb blir for drøy for sommerfjellet vil jeg slå et slag for en annen Fjällräven-bukse: Abisko Lite. Tynnere, lettere, veeeldig smidig. Forsterket på knær og ved anklene. Hvis man vil ha en litt billigere variant så er Bergans Utne ganske lik, men kanskje ikke like robust. Har kun prøvd den på (pga fant ikke heeelt riktig str) men tør likevel å nevne Fjällräven Kaipak. En mellomting av Keb og Abisko Lite, vil jeg si. 1 Siter
Omar Skrevet i går, 20:03 Skrevet i går, 20:03 Bukse til sommerbruk er det jeg ville brukt minst penger på. Alt fungerer bare det er komfortabelt å gå i. 3 Siter
foroll Skrevet 22 timer siden Pålogget Skrevet 22 timer siden Jeg foretrekker "vanlig turbukse" og så har jeg lett regnbukse med glidelås langs sidene i sekken. Så lenge buksa er noenlunde vindtett og myggen ikke biter igjennom, så duger det meste. Da hadde passform, slitestyrke og antall lommer og plassering på disse vært de viktigste kriteriene for meg. Min personlige favoritt er Klättermusen Gere. Denne er litt tyngre enn en del andre, men har en uslåelig slitestyrke. Jeg går mye utenfor sti og har flere hunder så det blir litt klør innimellom. Der jeg før slet ut en Fjällräven- eller Lundhagsbukse i sesongen har Gere vart meg flere år og er like fin. Har nå to av denne og bruker året rundt, til overnattingsturer, hundetrim i hverdagen, utearbeid, etc. Kun de varmeste sommerdagene og de mest krevende vinterturene velger jeg annen bukse. 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden En tynn lett zip-off bukse. Og en skallbukse i sekken. Da har man til alt av vær 1 Siter
Fenrisfrøya Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden mbjoerge skrev (17 timer siden): Jeg skal på fjellet i midten av Juli og trenger noe tips til bukse når det ikke regner. Norrøna Bitihorn bukse er fin på sommerdager. 1 Siter
+sneakyowl Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Omar skrev (12 timer siden): Bukse til sommerbruk er det jeg ville brukt minst penger på. Alt fungerer bare det er komfortabelt å gå i. +1. Går man en runde og ser på "soft-shell"-type buksene fra ulike produsenter er det nesten klin likt over hele fjøla. Alt funker. Likevel, om jeg skal anbefale noe er jeg veldig fornøyd med Norrøna Falketind Heavy Duty flex1. Ikke la deg lure av "Heavy duty", dette er en veldig lett og tynn bukse med gode ventileringsmuligheter og tørker skummelt fort. HD-delen er nok bare at enkelte områder som kne og nedre ben er forsterket noe fra den vanlige Falketind Flex1-buksa. Bruker kun denne buksa på sommerstid. Om det ikke regner konstant øs pøs i flere timer tørker den så fort opp at det ikke er noe behov (for meg) å ha noe regnbukse eller lignende. Blir det kaldt og vått samtidig tar jeg på ull-longsen. Den kan utvides i hele nedre ben, og det betyr at man også får til å brette den opp som en mellomlang shorts om det er veldig varmt. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.