GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Appalachian Trail 2024


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Annonse
Skrevet (endret)

Kun 2,5 uker til avreise. "Oppvarming" i Nordmarka i dag 😊

 

Endret av peik
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

@peik Sitter akkurat og planlegger skitur fra Skansebakken i morgen, men er sterkt i tvil om smÞreforholdene (har ikke felleski). Med meldte kuldegrader i natt - var snÞen tÞrr nok til at du tror tÞrrvoks vil fungere, eller er isklister/universalklister lÞsningen? 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Skrevet (endret)

Det var ikke klisterfÞre. RÞd spesial eller blÄ ekstra. Jeg gikk med fellski og det iset i fellene. Fra Storbekkhytta og videre hadde ingen gÄtt. Ca 20-30 cm nysnÞ. Det blir sikkert preppet i natt eller i morgen tidlig. Det er meldt -7 i natt sÄ da er det nok greit Ä smÞre med blÄ Swix i morgen formiddag

Endret av peik
  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Skrevet (endret)

Jeg skal prÞve Ä legge ut litt her. Ellers sÄ var det en kar fra Hamar som gikk halve trailen i 2018. Han la ut daglige rapporter pÄ Facebook. Jeg har chattet litt med ham og fÄtt noen rÄd. Du mÄ scrolle langt ned i feeden for Ä komme til turen i 2018

 

Endret av peik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

ost skrev (PĂ„ 16.3.2024 den 16.10):

@peik Sitter akkurat og planlegger skitur fra Skansebakken i morgen, men er sterkt i tvil om smÞreforholdene (har ikke felleski). Med meldte kuldegrader i natt - var snÞen tÞrr nok til at du tror tÞrrvoks vil fungere, eller er isklister/universalklister lÞsningen? 

Det var strĂ„lende forhold pĂ„ sĂžndag 😊

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

@peik var ikke meningen Ä stjele AT-trÄden din med skifÞresnakk. Ønsker det en god tur pÄ alle mulige mÄter, skulle gjerne sett at jeg kunne gjort noe lignende som dette.

P.S Hadde forÞvrig en strÄlende sÞndag fra Skansebakken opp Stuevassdalen til Grevehytta og Oppkuven selv pÄ sÞndag. Kommer til Ä leve lenge pÄ den turen. Var relativt heftig fra Skansebakken. Ser ut fra filmen din som om det var fint opp Vassmyra ogsÄ.   

Endret av ost
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

  • 3 uker senere...
Fiskepadde skrev (PĂ„ 4.4.2024 den 11.18):

FÄr lyst til Ä sette meg pÄ et fly bort dit jeg og! 

Bare Ă„ dra. Synes det er helt topp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

6 hours ago, peik said:

Bare Ă„ dra. Synes det er helt topp

Tar det nĂ„r ungene har flyttet ut, hvis jeg lever sĂ„pass lenge 😄 Har tenkt en del pĂ„ JMT, den er forholdsvis kort og veldig amerikansk. Men mye permits Ă„ forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Kommet til Franklin, North Carolina, 191 km, 9 dager

Endret av peik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Skrevet (endret)

568 km unnagjort ... Fortsatt laaangt igjen 😅

Endret av peik
  • Liker 3
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Takk for det. Her kommer en ny oppdatering. Endelig sett bjÞrn, en rÞslig hannbjÞrn som satt og kikket pÄ meg oppe i lia.

873 km gÄtt og er nÄ i Marion, Virginia. Reiser tilbake til Damascus for arrangementet Trail Days 17.5. SÄ transport tilbake til Marion om et par dager for Ä fortsette der jeg avsluttet 16.5. Siste dagene har vi ligget pÄ rundt 30 km om dagen

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.