Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose vinter kvinne


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg leter etter sovepose til dame ca 172 høy. Liker litt lengre pose, og litt vid pose selv om det går på bekostning av oppvarmingsvolum.

Den blir nok ikke brukt så ofte, men den må være tilgjengelig når det er ønsket. I dag har hun en marmot dun og fjellduk extreme. Ofte ender opp med extreme duk, da soveposene vi har er for smal rundt hoftene. 

hun liker å ha det varmt og godt når hun ligger i posen, den må være lang nok, tumleplass til bena, vid nok til å kunne ligge på side og rygg, samt varm nok til å kose seg i. Og helst lettere enn fjellduken extreme.

 

noen forslag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
57 minutes ago, skaarmartin said:

Hei

 

Jeg leter etter sovepose til dame ca 172 høy. Liker litt lengre pose, og litt vid pose selv om det går på bekostning av oppvarmingsvolum.

Den blir nok ikke brukt så ofte, men den må være tilgjengelig når det er ønsket. I dag har hun en marmot dun og fjellduk extreme. Ofte ender opp med extreme duk, da soveposene vi har er for smal rundt hoftene. 

hun liker å ha det varmt og godt når hun ligger i posen, den må være lang nok, tumleplass til bena, vid nok til å kunne ligge på side og rygg, samt varm nok til å kose seg i. Og helst lettere enn fjellduken extreme.

 

noen forslag?

 

Fra Cumulus får du poser med mål tilpasset egne ønsker, men de er ikke akkurat billige. Komfort temp stemmer forholdsvis bra på de posene, altså komfort i den forstand at det er det kaldeste en bør prøve seg på ikledd ullundertøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange damer jeg kjenner, inkl meg selv, bruker vinterposen mye av året. Det er egentlig kun på sommeren i lavlandet at jeg bruker tresesongersposen min som da sommerpose. Sommerposen går ned til -5, vinterposen som jeg bruker vinter, vår, sommer på fjellet og høst, går ned til -20. Hvis hun er frossen av seg ville jeg valgt en med veldig god margin på komf tempen, samt utstyre henne med en varmeflaske i posen. En annen ting du kan gjøre er å drite i om det er dame eller herrepose, men det har du kanskje tenkt på allerede :)

Jeg har brukt Montbell sine poser, men den jeg hadde som gikk ned til -20 har gått ut av produksjon, så de har bare denne nå og den er ikke så varm som den eldgamle modellen de hadde. Dog: den er kanskje varm nok? Fordelen er at det er stretch i den hvilket gjør at du kan strekke deg litt ekstra, det er god plass i den synes jeg iallfall. Har plass til både meg selv og den snorkende bikkja på 12 kg. 

https://euro.montbell.com/products/disp.php?p_id=1121397

Annet alternativ som er langt billigere er vel warmpeace viking, de har en sånn ekstra skjøtestykke du kan kjøpe til om posen er for trang. 

 

Endret av Sovjetunionen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye å velge mellom, og jeg har noget begrenset erfaring med vinterposer. 
Selv landa jeg på Helsport Rago X-trem som vinterpose, siden jeg var så fornøyd med formen på Helsport Rago Superlight som 3-sesongerspose. 
Damevarianten er hakket varmere og ofte priset veldig mye hyggeligere. 
Nå ligger den ute til 3500kr med 50% rabatt hos Helsport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjartanE skrev (9 timer siden):

Det er mye å velge mellom, og jeg har noget begrenset erfaring med vinterposer. 
Selv landa jeg på Helsport Rago X-trem som vinterpose, siden jeg var så fornøyd med formen på Helsport Rago Superlight som 3-sesongerspose. 
Damevarianten er hakket varmere og ofte priset veldig mye hyggeligere. 
Nå ligger den ute til 3500kr med 50% rabatt hos Helsport

@skaarmartin dette var jaggu en god pose til en veldig fornuftig penge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovjetunionen skrev (12 minutter siden):

@skaarmartin dette var jaggu en god pose til en veldig fornuftig penge

Jeg kan si +1 på denne både for meg selv med herremodellen og damemodellen som samboeren bruker og har brukt ned til -20. Hun bruker den også på sommeren i fjellet, forstå det den som kan!😁 På fjorårets Camp Villmark (messe) gikk disse til veldig gode priser ala Helsport-tilbudet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.