GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen her inne som har erfaring med Garmin Tempe? MÄler den korrekt temp? Hvor bÞr den festes? Har lest i noen tester at den blir fort varmere enn faktisk temp fordi den er av svart plastikk. 

Er dette et godt kjĂžp?

Den skal ikke brukes til trening, men turer i Guds frie natur 😊

Skrevet

Jag har den, bruker den fint lite. Jeg tÀnkte ha den for Ä se tempen inne i barnepulken (en sÄn med kalesje) men i och med at klokken mister sin egen tempvisning (Fenix 3) og det tar en stund Ä para dem sÄ orkade jag inte mickmacket. Fann pÄ en mÄte ut at jag inte var sÄ interesert allikevel. :)

• Liker 1
Skrevet

Takk!

God plass Ă„ bruke den da 🙌 Ja, har lest at det tar opp mot 10 min fĂžr den viser temp. 

jeg tenkte mer Ä bruke den som et mÄleverktÞy for Ä se svingningene av tempen gjennom netter ol.

Skrevet

Hei 

Jeg har brukt Garmin Tempe med fÞrst Fenix 3 og nÄ fenix 6. Jeg har den festet til sekken som ligger i forteltet eller sÄ tar jeg den av og henger den pÄ en bardun om jeg vil ha eksakt utetemperatur i lÞp av natta. Du fÄr opp nÄvÊrende og max/min for siste dÞgn eller noe. 

PÄ Fenix 3 syntes jeg det var litt kluss siden jeg ikke fikk opp temp pÄ klokka om tempe ikke var koblet til, den ville bare vise temperatur fra Tempe enheten med mindre jeg fjernet den helt fra tilkoblede enheter pÄ klokka. PÄ fenix 6 fungerer dette mye bedre, der viser klokka temp som normalt hvis ikke enheten er innenfor rekkevidde. Det tar noen ganger litt tid fÞr enheten kobler til. Enten gÄr kan inn i enheter og velger tempe pÄ klokka, men det ser ogsÄ ut som den kobler til om man Äpner en aktivitet (trenger ikke trykke start, bare velge en lÞpeÞkt, vente i et par sek og gÄ ut igjen. 

Totalt syntes jeg det er en kjekk liten sak som ikke veier noe eller tar plass og som alltid kan vÊre med pÄ turen. Fester du den i en stopp pÄ sekken sitter den svÊrt godt.  

• Liker 1
Skrevet (endret)

Takk til alle som har svart. Dette var svĂŠrt nyttig! Bruker sjĂžl Fenix 6 og fint Ă„ hĂžre at det funker bra. Tror jeg mĂ„ sende en liten ĂžnskeforspĂžrsel til julenissen 🎅

Endret av Solberg
Skrevet
16 hours ago, Solberg said:

Opplever dere at den mÄler riktig temp Äret rundt?

Ja, den mÄler greit Äret rundt. Jeg flytter den rundt pÄ sekken etter hovedretning jeg beveger meg sÄ den er i skyggen for Ä fÄ best resultat.

Litt irriterende at den trenger tid for Ä vise oppdatert temperatur pÄ klokka. Koblet mot GPS vises temperaturen hele tiden.

Skrevet

Som flere nevner, forbindelsen til S6 klokka gÄr tregt. Enkelte ganger tar det opp til 10 minutter Ä fÄ forbindelse og temperaturmÄling oppe Ä gÄ. Dette er for dÄrlig.

MÄleomrÄdet oppgitt fra -20°C til +60°C, skulle helst sett at den gikk litt lavere temperatur. 

Skrevet
bjaalean skrev (24 minutter siden):

MÄleomrÄdet oppgitt fra -20°C til +60°C, skulle helst sett at den gikk litt lavere temperatur. 

Den mÄler lavere temperatur, flaskehalsen er batteriet som formelt ikke tÄler lavere temperatur enn -20 grader celcius. (Vanlig CR2030)

Flere som bytter til BR2032 batteri som er oppgitt til Ä tÄle lavere temperatur enn CR2030 (ned til -30 grader celcius.)

Dog, om du bruker CR2030 batteri, sÄ vil den avhengig av tilstand pÄ batteriet sannsynligvis mÄle ned under -20 grader celsius.

Ved -30 grader og under sĂ„ streiker det aller meste av vanlige lithium batterier, og man er avhengig av Ă„ varme batteriet/duppeditten for Ă„ bruke duppeditten. Det funker jo greit pĂ„ en GPS, kamera eller mobil, men er jo ikke helt det man vil med en temperaturmĂ„ler 😏

Jeg er fornĂžyd med min Tempe. Den bare funker sĂ„ lenge jeg husker Ă„ bytte batteri fĂžr turen đŸ«Ł

Den er med pÄ de fleste turene mine og koblet opp mot Fenix 7. Som regel er  den klipset pÄ sekken utvendig, enten pÄ hoftebelte eller nederste del av skulderstroppene. Da er den som regel i skjul for sollyset og ikke sÄ pÄvirket av kroppstemperatur. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er og veldig fornÞyd med min, som blir brukt sammen med en Garmin Instinct-klokke. Bruker den mye bÄde pÄ korte dagsturer og langturer.
Som flere her, sÄ klipser jeg den pÄ en reim pÄ siden av sekken, ofte pÄ "skyggesiden". Og sÄ fester jeg den enten pÄ strikken mellom inner- og ytterteltet, eller pÄ en bardun pÄ utsiden av teltet nÄr jeg har slÄtt leir, alt etter hvilken temp jeg vil vite i lÞpet av natta. Men oftest sÄ blir den hengt pÄ utsiden.

Har aldri opplevd noe feil med den, og batteriet varer leeenge. Jeg har bare byttet en gang siden jeg kjÞpte den for noen Är siden, og det var kun for Ä vÊre sikker pÄ at det var strÞm pÄ den nÄr jeg skulle pÄ langtur. NÄr den ligger hjemme tar jeg alltid ut batteriet.

Ser den har blitt grisedyr nÄ, jeg ga 219,- for min i 2020.

IMG_5350.thumb.jpg.9718ec3d039b5f4ac20ae82307285373.jpg

• 7 mĂ„neder senere...
Skrevet

Har den nesten alltid pÄ sekken..... sjekker data svÊrt sjeldent. En gang pÄ sykkeltur skulle vi ha med oss noe medisiner som mÄtte ha kjÞleskapstemperatur, da lÄ den i kjÞlebagen sammen med medisinene, det var veldig nyttig.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.