Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus sender ut reservedeler


Anbefalte innlegg

Annonse
Kristoffer Sandnes skrev (19 minutter siden):

Primus sender ut reservedeler frem til 31.mars 2023. 

Service For A Reason

Screenshot_20230201_193835.thumb.jpg.15ca48128bf8008f91fe8928524cb95c.jpg

Ser dessverre at tilbudet gjelder bare EU. Men er jo mulig å prøve, jeg fikk en del sist de hadde en slik kampanje. For det trengs! Jeg kjøpte ei stund en del Primus multifuel og Omnifuel, som hadde feil. Men Primus hadde en periode pakninger som ikke tålte drivstoffet. Og pakninger som ikke kan byttes sitter ett sted på både slangen og ett sted i pumpa. Rein produksjonsfeil hos Primus. 
Så etter å ha brent meg litt økonomisk, ga jeg opp prosjektet med å renovere Primus. Tidligere holdt det gjerne med ei rengjøring og bytte en og annen pakning/lær! - og vipps var de bedre enn ny🤗 og fikk et nytt liv. 
Primus var jo tidligere best i klassen på service og reservedeler. Så trolig prøver de å rette opp dette igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memento mori skrev (2 minutter siden):

Ser dessverre at tilbudet gjelder bare EU. Men er jo mulig å prøve, jeg fikk en del sist de hadde en slik kampanje. For det trengs! Jeg kjøpte ei stund en del Primus multifuel og Omnifuel, som hadde feil. Men Primus hadde en periode pakninger som ikke tålte drivstoffet. Og pakninger som ikke kan byttes sitter ett sted på både slangen og ett sted i pumpa. Rein produksjonsfeil hos Primus. 
Så etter å ha brent meg litt økonomisk, ga jeg opp prosjektet med å renovere Primus. Tidligere holdt det gjerne med ei rengjøring og bytte en og annen pakning/lær! - og vipps var de bedre enn ny🤗 og fikk et nytt liv. 
Primus var jo tidligere best i klassen på service og reservedeler. Så trolig prøver de å rette opp dette igjen. 

Nå som du gjorde meg oppmerksom på det så ser jeg at det står bare EU. Jeg hadde prøvd om min primus mangler noe, verdt er forsøk! 

Jeg benyttet meg av samme tilbud i fjor vinter, fikk nye filter til en ergopump, helt supert.

Det er helt klart en del spørsmål vedrørende problemer med primus sine brennere her på forumet. Nå tenker jeg at det selges relativt mange brennere fra primus ila et år. En person som skal kjøpe si første brenner kjøper  helst trolig en primus fordi merket er kjent og virker trygt.

Uansett jeg tror det er verdt å gjøre er forsøk, sist gang var det ingen problemer med å få de delene man trengte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte nettopp mail til Primus angående lekkasje på pumpen til brenneren min (omnifuel). Spørs vel om ei ny pumpe er å regne som reservedel.. 

Uansett skuffende å skulle ta en helt ubrukt omnifuel med på sin første telttur, for så oppdage at den har en lekkasje under testing hjemme på kjøkkenet. Ikke noen stor lekkasje, men likevel. Lekkasjen er mellom metallrøret til pumpen og plasthuset (som jeg skjønner flere har erfart).

Når det gjelder helgas planlagte telttur, er spørsmålet om man kan bruke en primus tross en slik minimal lekkasje, eller om det er fullstendig galskap..? (Vi har ikke lyst til å avlyse 🙃)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnorreL skrev (56 minutter siden):

@Phanzi Kjøp en brenner til før helga. Alltid greit å ha flere brennere! Det ser du jo nå i denne situasjonen. 

Hadde mest lyst til å slippe flere utlegg nå. Etter vi bestemte oss for å komme i gang med vintertelting har turutstyr-budsjettet fått litt slagside.. 😄 Røk på både nytt telt, sovepose til madammen, pulk mm. 
Får prøve å få lånt en brenner i helga, så får vi heller se hva vi gjør etter svar fra primus har kommet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnorreL skrev (2 minutter siden):

Bor du i nærheten av Drammen kan du låne av meg. Omnifuel II, Dragonfly, XGK, Whisperlite er vel de jeg har til utlån. 

Bor nord for polarsirkelen, så det blir nok upraktisk 🙂 Men takk for tilbudet.

Har jo noen gassbrennere, men er redd det blir for kaldt for gass i helga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/1/2023 at 9:38 PM, Phanzi said:

Jeg sendte nettopp mail til Primus angående lekkasje på pumpen til brenneren min (omnifuel). Spørs vel om ei ny pumpe er å regne som reservedel.. 

Uansett skuffende å skulle ta en helt ubrukt omnifuel med på sin første telttur, for så oppdage at den har en lekkasje under testing hjemme på kjøkkenet. Ikke noen stor lekkasje, men likevel. Lekkasjen er mellom metallrøret til pumpen og plasthuset (som jeg skjønner flere har erfart).

Når det gjelder helgas planlagte telttur, er spørsmålet om man kan bruke en primus tross en slik minimal lekkasje, eller om det er fullstendig galskap..? (Vi har ikke lyst til å avlyse 🙃)

Jeg klaget på det samme, altså lekkasje i pumpen og det dem da gjorde var å sende meg en helt ny gratis.

Dette var ikke innenfor kampanje eller garanti men ble sett på som produksjonsfeil og dermed erstattet kostnadsfritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra Primus i dag. Ny pumpe er lagt i posten, på vei i min retning vederlagsfritt.

Tommel opp til Primus for rask og tilfredsstillende kundebehandling.

Nå blir spørsmålet om de har forbedret konstruksjonen slik at dette er et tilbakelagt problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Phanzi said:

Fikk svar fra Primus i dag. Ny pumpe er lagt i posten, på vei i min retning vederlagsfritt.

Tommel opp til Primus for rask og tilfredsstillende kundebehandling.

Nå blir spørsmålet om de har forbedret konstruksjonen slik at dette er et tilbakelagt problem.

Noe forskjell i design er det men ikke mye.

Tipper på at de nye er lavet i kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall en pakke på vei til meg fra Primus Support, de er flinke til å hjelpe og er kjappe i å løse spørsmål. Det var også grunnen til at jeg gikk for Omnifuel igjen når jeg ville ha reservebrenner. 

Denne hadde samme svakheten som den første (litt mykt metall i brenneren), men nå er snart begge i perfekt stand :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thøger Amundsen skrev (7 timer siden):

Ihvertfall en pakke på vei til meg fra Primus Support, de er flinke til å hjelpe og er kjappe i å løse spørsmål. Det var også grunnen til at jeg gikk for Omnifuel igjen når jeg ville ha reservebrenner. 

Denne hadde samme svakheten som den første (litt mykt metall i brenneren), men nå er snart begge i perfekt stand :)

Supert, det så det funker å sende inn spørsmål om reservedeler på kampanjen til primus?😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Kristoffer Sandnes said:

Supert, det så det funker å sende inn spørsmål om reservedeler på kampanjen til primus?😁

Hei, jeg refererte ikke til noen kampanje i min dialog med Primus, var ikke klar over denne før etter at jeg startet dialoget. Det tok noe tid å få det første svaret, men når de først svarte var alt klappet og klart på no-time. De kunne ha bedt meg ta kontakt med Outnorth siden det var der jeg kjøpte den fra, men det gjorde de heldigvis ikke :)

Hvis du har issue med utstyr som du tror ikke er dekket av vanlig garanti og får avslag ville jeg påpekt kampanjen, men så langt har jeg fått den hjelpen jeg har trengt uavhengig av kampanje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.