GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor oppfordret jeg de som ville Ä gi en gave til StrÞmmestiftens, sÄ sendte jeg en vedovn til dem. Det kom faktisk inn et par tusen kroner.  I dag sitter jeg som en grÞnnsak, og har ingenting Ä bidra med, bortsett fra Ä oppfordre FF's medlemmer til Ä sende litt av overskuddesprimusene til Ukraina.  f eks  111 og multifuelbrennere.  Ukraina mangler mye strÞm, og har problemer med Ä koke mat.     Oppfordrer alle Ä klargjÞre litt  av overskuddet, og klargjÞre disse.  Alle pakker til Ukraina sendes gratis fra Posten

Bruker kun mine egenkomponerte  vedovner, en sannhet som dessverre hÞrer fortiden til.  Det er nÄ ett Är siden jeg var pÄ tur sist, en styggkald tur i Lardalskogene,  og om en uke fra i dag, 20 desemer 2021, forbrant jeg meg stygt.  Jeg ble flÞyet til  Brannskadeavdelingen i Bergen hvor jeg ble behandlet for 30% brannskader pÄ overkroppen. 

2a.thumb.JPG.6f1d3c980386e6f3d1ed39fcee6dac27.JPG

Kroppen tacklet skadene dÄrlig, noe som medfÞrte hjertestans og et hjerneinfarkt.  Siden dengang har jeg vÊrt innlagt pÄ en rekke sykehus og opptreningsanstalter, men er nÄ hjemme.  Sliter med Ä gÄ, med rullaror,  og sliter enda  mer med en stor posjon angst.  Redd for alt og sÊrlig for Ä falle.  Angsten er et produkt av gjennopplivingen.  Jeg burde ha tatt en operasjon i halsen, men legene tviler pÄ at jeg overlever en narkoseomgang til.   SÄ der er jeg nÄ. 

Har likevel et Þnske:  Hardagervidda i august - i Är.  For min del sa hjertelegen kan du dra.

Ønsker dere alle en riktig god jul

• Liker 1
  • Takk 5
  • Trist 5
Annonse
Skrevet

Ja du har maksa uhellskvotet sÄ det holder, og vi ser jo pÄ bildet at du fikk i overkant mye. Veldig kjedelig Ä hÞre at formen er blitt sÄ dÄrlig som du beskriver.

NÄr du ikke klarer Ä lage Tom's Woodstove lenger, ja da skjÞnner alle her pÄ Fjellforum at formen er dÄrlig. Benytter anledningen til Ä hÄpe at formkurven vil peke oppover og at du fÄr en bedring Tom.

PS! Tar forÞvrig oppfordringen din om Ä bidra med hjelp til Ukraina. SÄ takk for posten og pÄminnelsen.

• Liker 1
Skrevet

Trasig at det skulle gÄ slik for deg Tom! Og der det ene vonde fÞlger det andre, huff og huff! Men du er Äpenbart en sterk kar med mange mil i kroppen som nÄ hjelper deg.

Du fÄr se nÞye pÄ kartene dine Tom, fiskevann som du kan kjÞre (eller blir kjÞrt) til, slÄ opp telt og dra frem en tur-stol og fiskestanga. Kanskje padle litt?

Ønsker deg god bedring om mange gode stunder med slekt, venner, telt og fiskestenger!

Har alt tatt oppfordringen om Ukraina, men dette kan ikke gjentas for ofte syns jeg.
Har sendt noen "hjelpesendinger" selv og flere er snart pÄ vei. Deler av egen overflod. https://www.fjellforum.no/search/?q=Ukraina&quick=1&type=forums_topic

• Liker 1
Skrevet

Det var fint Ä hÞre fra deg Tom - alltid med omtanke for andre! 
HÄper du kommer i form igjen - og jeg kommer til Ä ta deg pÄ ordet og sende noe av mitt nedover til de som virkelig trenger det!

• Liker 1
Skrevet
rayun skrev (16 timer siden):

Ja du har maksa uhellskvotet sÄ det holder, og vi ser jo pÄ bildet at du fikk i overkant mye. Veldig kjedelig Ä hÞre at formen er blitt sÄ dÄrlig som du beskriver.

NÄr du ikke klarer Ä lage Tom's Woodstove lenger, ja da skjÞnner alle her pÄ Fjellforum at formen er dÄrlig. Benytter anledningen til Ä hÄpe at formkurven vil peke oppover og at du fÄr en bedring Tom.

PS! Tar forÞvrig oppfordringen din om Ä bidra med hjelp til Ukraina. SÄ takk for posten og pÄminnelsen.

Takk for svar.  HĂ„per Ă„ treffe deg ennĂ„ en gang.  Kanskje du finner meg pĂ„ Tom’s place til hĂžsten.

123.JPG.1f666f278172f764c5edf9e96dceee95.JPG

0EA1B1234.JPG.bbd0939044b45a16c95bc973ade42042.JPG

Og slik ser jeg ut, pÄ utsiden, nÄ.

tom.thumb.jpeg.cf94235e1f972a04a08ab72128fb0059.jpeg

Sist jeg var der var etter tredje forsÞket.  Kneet smertet for mye.  FÞrst med gummibÄt til Vikbekken, andre gang var med varehengen, og tredje gang gikk jeg fra Synken parallelt med MÄr.  Det gÄr et traktorspor der som ender der hvor bekken fra Sletteidvatnet renner ut i ReksjÄen

Det siste jeg gjorde kvelden fÞr ulykken var nesten Ä ferdigstille 2 ovner, og jeg hÄper at det ikke er sÄ altfor lenge til jeg igjen kan komme meg inn i «Smerteklinikken», og fullfÞre verkene. 

Da fÄr du ha det sÄ bra R, og god jul.

• Liker 7
Skrevet
Tom42 skrev (PĂ„ 14.12.2022 den 17.52):

Har likevel et Þnske:  Hardagervidda i august - i Är.  For min del sa hjertelegen kan du dra.

Ønsker dere alle en riktig god jul

Skikkelig triste greier. Det er likevel hÄp i hengende snÞre.

NÄ har ikke jeg vÊrt mange gangene pÄ Hardangervidda, men har et (antakelig) liknende forhold til BlÄfjellenden som du har til din teltplass. Jeg kan ikke se for meg Ä ikke gÄ innover, og ikke fÄ lov til Ä oppholde meg der flere ganger, men i min alder, gis det ingen garanti. Jeg forstÄr godt ditt Þnske om Ä komme inn pÄ vidda. Jeg tror du fÄr til dette.

En riktig god Jul. (Eller : Hils Eders hustru og sharmante bĂžrn, med Ăžnske om en glĂŠdelig Jul og et velsignet nyt aar.)

• Liker 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.