Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag til dame STS


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ei lang dame (178 cm) som i utgangspunktet har bestemt med for at jeg alltid skal kjøpe lang versjon av oppblåsbare liggeunderlag da de gir mye bedre sovekomfort, men nå er det en gang slik at jeg så gjerne ville ha testet ut dameversjonen av et liggeunderlag da de tross alt er litt annerledes utformet etter hvordan vår kropp er utformet (Tenker spesielt på mumieutgaven såklart)

Har veldig lyst til å kjøpe meg STS Ether Light XT Dameversjonen i lang modell, men denne er bare 183 cm og er derfor litt usikker på om jeg vil synes det bilr for kort? Noen tanker, eller erfaringer om dette? Tror dere at det blir for kort? Jeg er slank sånn ellers, dersom det har noe å si ;-)

Synes det er så dumt at alt som er tilpasset damer betyr at en aller helst ikke skal være over 170 cm høy 🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 180 og bruker underlag på 183. Ikke noe problem for meg. Jeg synes det er mye viktigere at bredden er passe. På smale underlag ramler armene av når jeg ligger på ryggen. 

Men igjen: dette er veldig individuelt og avhengig av hvilken stilling du liker å sove i. Jeg anbefaler deg å prøveligge noen underlag i en butikk, så får du en viss idé om foretrukket størrelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sover med puta på bakken så har lengden iallefall ikke noe å si for da får du en god del ekstra å gå på i lengden. Jeg liker høy pute rett mot bakken, for de som ligger oppå underlaget sklir som oftest vekk uansett, med mindre du har en eller annen patent for å holde den på plass. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den modellen jeg ser på har ekstra bredde, altså 64cm, så det er bra. Da tror jeg faktisk jeg tar sjansen.  Pute? Slik luksus har jeg aldri hørt om på tur, men kan hende det blir aktuelt nå dersom det viser seg at liggeunderlaget blir for kort 🤞🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin40 skrev (2 minutter siden):

Den modellen jeg ser på har ekstra bredde, altså 64cm, så det er bra. Da tror jeg faktisk jeg tar sjansen.  Pute? Slik luksus har jeg aldri hørt om på tur, men kan hende det blir aktuelt nå dersom det viser seg at liggeunderlaget blir for kort 🤞🤭

Nakkestøtten en pute gir har alt å si for en god natts søvn. I alle fall for min del. Men jeg har gått bort i fra å ta med en dedikert pute. Bretter i stedet dunjakken min i 4.5 og legger denne inni en genser/Fleece og knyter armene rundt liggeunderlaget for å holde det hele på plass. Beste turputa jeg har prøvd. Laget av ting jeg har med på de fleste turer uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin40 skrev (10 timer siden):

Den modellen jeg ser på har ekstra bredde, altså 64cm, så det er bra. Da tror jeg faktisk jeg tar sjansen.  Pute? Slik luksus har jeg aldri hørt om på tur, men kan hende det blir aktuelt nå dersom det viser seg at liggeunderlaget blir for kort 🤞🤭

Kan ikke reise på tur uten pute 😱 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hc.b skrev (4 timer siden):

Jeg er 185 og har brukt regular (183cm). Jeg sover aldri helt utstrakt, så i praksis fungerer dette fint. Forøvrig knall 3-sesongs underlag 👍

Strålende! Da har jeg bestilt dette underlaget 🤗Skulle til å bestille enda et til som var mer til vinterbruk, men nå får jeg vel roe meg ned litt og teste ut det jeg har bestilt så langt. Blir litt ivrig bare 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.