Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei!

Jeg skal kjøpe ny dunsovepose til kona i bursdagsgave. Comfort temperaturen må være rundt minus 10. Hun er 166 høy og trenger litt ekstra plass i posen på grunn av kroppsfasongen. 

Budsjett ligger på ca. 4000 kr.

Hadde det ikke vært så blandet erfaringer med Warmpeace soveposer hadde det vært et lett valg med Warmpeace 900 short/wide. Jeg har også tittet på noen modeller fra Marmor og STS, men synes det er vanskelig å vite hva man skal gå for. 

Er det noen her som har noen gode erfaringer og anbefalinger på hva jeg burde gå for av dunsovepose?

Edited by Peacemaker
Rettskriving
Annonse
Posted

Vi har Marmot Ouray og Xeon til ungene, og så har jeg en Wind river. God kvalitet på posene, Ouray har comf. Temp. på -10 mens Xeon tror jeg er -8. Begge våre er kjøpt på salg til ca samme pris, og ville sagt at Xeon er er knallbra kjøp til de prisene den har vært solgt til. Ouray er mer sammenlignbar med andre litt tyngre og mer robuste dunposer med 650 andedun, Xeon har 850 gåsedun mener jeg. STS poser er forholdsvis små i «størrelsen», så se på posens faktiske mål heller enn anbefalt høyde. 

• Like 1