Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus funker ikke?


Zarathustra

Anbefalte innlegg

Kjøpte min første "primus" for en stund siden og ventet selvsagt til kvelden før utflukt til å teste den. Gjør jeg noe galt eller er den defekt? Jeg skrur på toppen på primustanken, hører at det hisser med gass og trykker inn tenneren. Det kommer gnist men ingen flamme.
Hjelp!

Endret av Zarathustra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken primus er det?

Det er ikke alltid primuser tenner på første knepp på tenneren, trykk gjerne flere ganger.

Skru også opp ventilen en god del, selv om det hizzer litt, er det ikke sikkert gnisten treffer gassen.

Prøv også med en fyrstikk.

Som nevnt over kan også selve gassboksen være en issue, spesielt de fra Coleman. Da er problemet at det ikke kommer gass (eller for lite gass) ut når du skrur opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnilite skrev (21 minutter siden):

Hvilken primus er det?

Det er ikke alltid primuser tenner på første knepp på tenneren, trykk gjerne flere ganger.

Skru også opp ventilen en god del, selv om det hizzer litt, er det ikke sikkert gnisten treffer gassen.

Prøv også med en fyrstikk.

Som nevnt over kan også selve gassboksen være en issue, spesielt de fra Coleman. Da er problemet at det ikke kommer gass (eller for lite gass) ut når du skrur opp.

Takk. Den kom etter hvert når jeg fiklet litt med ventilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.