Gå til innhold
  • Bli medlem

Krysse femunden med kano


Mammutton

Anbefalte innlegg

Hei. Skal inn i femundsmarka neste uke. Tenkte først å ta en båttaxi til storvika å gå derfra men lurer på en annen mulighet. 

Er det mulig å parkere med femundshytta? Og hvor lang er det isåfall å padle over til storvika? Om det er fint vær burde det være greit? Parkering er vel dt som avgjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det stille kan det jo gå fint, det er jo et stykke å padle uansett. Kanskje noe som er bedre å gjøre sent på kvelden når man ser det vil holde seg rolig. Skal ikke så mye vind til før det blir litt bølger og stor sjanse for at de kommer fra siden når dere krysser. Tror nok jeg hadde tatt båttaxi over, tar bare 20 min omtrent fra Jonasvollen til Storvika. Greit å spare litt på kreftene til dere skal bære opp på Røvollfjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Dette holder i massevis for meg, det blir båttaxi og det safe route:) Det så for så vidt greit ut på kartet med avstanden, men skjønner at det å begi seg utpå disse innsjøene ikke er noe å spøke med! Hadde vært for dumt å startet eventyret med klissvåt( og farlig) opplevelse! 

God sommer folkens

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke krysset under noen omstendigheter. Har padlet langs Femunden i blikkstille vær med solskinn, og opplevd at det ble farlig høye bølger på bare 2-3 minutter så det var vanskelig å komme seg på land, og tordenvær i løpet av 20 min etter jeg gikk i land. Det kan være hundrevis som krysser Femunden og det går helt fint, men det er rent sjansespill. Får du uvær kan du dø.

Så helt riktig valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.