+ost Skrevet 15. april 2021 Skrevet 15. april 2021 Hei Sønnen min har rukket å passere 14, med alderen øker høyden og benlengden, men han er slank som fy. Har noen tips til lange SMALE turbukser med smal midje? Vi prøvde Bergans Breheimen i XS, den var nesten passe i midjen, men for kort. Midjen er der oppgitt til 73-78 cm, med målebånd er guttungen ikke mer enn 70 cm rundt midjen, mens innerbenlengden er på 82+ cm. Jeg kan ikke være den første personen med denne utfordringen så derfor lurer jeg på om noen har noen gode forslag? Siter
+ketilring Skrevet 15. april 2021 Skrevet 15. april 2021 (endret) Lundhags Makke er en veldig smal bukse. Kanskje størrelse 46 vil passe? Den har borrelåsstramming i livet, og den finnes også i Long-utgave. Endret 15. april 2021 av ketilring Siter
Fenrisfrøya Skrevet 15. april 2021 Skrevet 15. april 2021 Fjellreven vidda pro, kommer med forskjellige benlengder,( short/normal/long). Allsidig bukse i stoffet G1000, tåler nesten allt! Siter
+Kristian V. Skrevet 15. april 2021 Skrevet 15. april 2021 Ville og prøvd Fjällräven Vidda Pro (Long). Er høy og tynn selv, så det var den buksen som ble storfavoritt her. Har nå 3 stk Long er 5cm lenger i beina enn regular. Siter
+ost Skrevet 15. april 2021 Forfatter Skrevet 15. april 2021 Fjellreven ser bra ut, str 40 eller 42 i long bør kunne gå midjemessig, Makke-buksa er nok ikke smal nok i livet. Må bare finne en butikk med små størrelser inne. Siter
Fenrisfrøya Skrevet 16. april 2021 Skrevet 16. april 2021 Prøv hos Fjellreven i Karl Johan Avd Oslo, de sender vil jeg tro. Siter
Strilaliv Skrevet 3. juni 2021 Skrevet 3. juni 2021 Fann du bukse til 14-åringen din, @ost? Oppdaga at turbuksa til han lange slampen min stoppar godt over fjellstøvlane, så på tide at han får ny Siter
+ost Skrevet 3. juni 2021 Forfatter Skrevet 3. juni 2021 Strilaliv skrev (37 minutter siden): Fann du bukse til 14-åringen din, @ost? Oppdaga at turbuksa til han lange slampen min stoppar godt over fjellstøvlane, så på tide at han får ny Endte opp med en Hagløfsbukse, rugged pants. Smal nok, men på kanten kort. Dessverre var det ingen nettbutikker som hadde "long"-utgave av bukser inne, så da måtte vi ta til takke med det vi fant og heller kjøpe ny neste år. 1 Siter
Fiskepadde Skrevet 3. juni 2021 Skrevet 3. juni 2021 Kjøpte nylig ei fjellrevenbukse og den hadde rålengde i beina, hadde passa en på godt over 2 meter vil eg tro selv om midjen var størrelse 50 Siter
Strilaliv Skrevet 10. august 2021 Skrevet 10. august 2021 ost skrev (På 2021-6-3 den 16.14): Endte opp med en Hagløfsbukse, rugged pants. Smal nok, men på kanten kort. Dessverre var det ingen nettbutikker som hadde "long"-utgave av bukser inne, så da måtte vi ta til takke med det vi fant og heller kjøpe ny neste år. Det blei den same buksa hos oss og. Så smal at han kan bruka utan belte og lang nok til å vara eit års tid. Og best av alt er at 15-åringen er fornøyd med buksa, så no slepp eg gå fjellturar med ein tenåring i olabukse. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.