Gå til innhold
Kenngu

Rab Mythic 200 vs SeaToSummit spark 3 (eller andre tilsvarende)

Anbefalte innlegg

Er på leting etter ny pose, og har nå tenkt å investere litt. Har brukt en Mamut Kompakt mti-3 i mange år nå, og har ikke noe å klage på den enn pakkvolum og litt vekt.

Målet er å skaffe seg en pose under 1kg, men som holder varmen for -2 inkludert lakenpose og ullundertøy. Til en overlevende pris, max 5000kr. 

Lest og sett endel på de to som nevnt på tittelen, Rab Mythic 200 og SeaToSummit Spark 3. Med vekt på bare litt over halvkiloen og varme akkurat der jeg vil ha de, så virker det nesten for godt til å være sant. Er det noen her som har en av de eller bedre begge, som vil dele sin erfaring eller sammenligning?

Også sett litt på Warmpeace sine poser, og vurderes også sterkt.

Åpen for andre merker også, og stor pluss hvis de tilbyr kortere enn 180cm da jeg er veldig kort (164cm kort) Da slipper jeg å varme opp 16 cm med ekstra pose og vekt hehe :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte i vår som to sesongs pose Rab Neutrino 200. Den er for kald for  ditt behov, men hva med Rab Mythic Ultra 360. Fjellsport har denne nå på salg til 3.999.- vekt 606g. Jeg er nok litt frossen av meg så de soveposene du har foreslått hadde blitt for kalde for meg hvis jeg bare skulle ha en sovepose for å dekke tre sesonger. . I tillegg til Neutrino 200 posen har jeg Helsport Rago Superlight som tre sesongs sovepose.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på marmot phase 20, men med -5 kan det bli litt for varmt hehe

Jeg har sett på Neutrino 200 den og vurderes, men da med en varmere liner kanskje :p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temperaturene oppgitt iht til test er gjort med ett base lag med klær, så litt avhengig av hvor varm du er blir det kanskje et litt langt strekk for lakenpose å gi grei komfort ned til - 2 celsius? 

Jeg valgte selv mythic 400, comfort temp -1 celsius. Har ikke fått testa den så kaldt enda dessverre. Litt uvant med halv lengde på glidelås kontra min neutrino 800. Pakkpose krever også litt mer brutal stapping, men veldig fornøyd med pakket volum. 

Angående vekt så veier myhtic 400 ca 660 gram. I ettertid har jo myhtic ultra 360 kommet som drar av enda noen gram.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Brod
      Hej alle... 
      Overvejer at anskaffe Yeti Fusion Dry 500. Er i tvivl om kvaliteten af deres imprægnering og slidstyrke.
      Finder ingen data om vandsøjle eller stofkvalitet nogetsteds...
      Dunkvalitet og konstruktion synes at være ganske bra.
      Har i nogen erfaringer med fusion poserne?
       /Lars
    • Av linemor
      Hei, jeg er på leting etter en varm, lett fiberpose som tåler litt fukt. 
      Skal på tur i nord Norge i 3 mnd, juli, august og september, og skal være ute på hele turen. Trenger noe som kan tåle litt fukt, da jeg regner med at det ikke blir sol og varmt hver dag i løpet av så lang tid... 😅 Da er vel ikke dunpose et alternativ? 
      Den bør også ha så lite vekt og pakkevolum som er mulig i forhold til varme og komfort. Jeg håper på under 1,5 kg... Kan noen hjelpe meg, går meg litt vill i utstyrsjungelen😮

• Av HannahS
      Har hatt fire netter i hengekøya nå. De tre første holdt jeg fint varmen, men denne helga frøs jeg meg igjennom natta. Temperaturen var nede i minus 2. Brukte Bamse som underlag i køya. 

Vi er helt grønne på dette området, og kjøpte noen forholdsvis billige 3sesongposer. 
      Har prøve å Google litt rundt og sett mange anbefalinger om Rago vinterpose til damer. Ser prisen er oppe i 5700, men kom over denne; 

Skjult lenke - logg inn for å se den
      Er det noen store ulemper med denne i forhold til den til 5700kr? Er det Evt noen andre poser dere anbefaler? 
    • Av Nybegynner på tur
      Hei, jeg trenger hjelp til valg av en 3-sesongs sovepose.
      Jeg er 198 cm høy og veier 105 kg. Jeg ser etter en sovepose jeg skal bruke på turer rundt i Oslo-marka fra vår til høst (fra rundt 0 grader og opp over). 
      Jeg tenkte meg hovedsaklig en dunpose, budsjettet er rundt 2000-3000 kr, men jeg kan være fleksibel.

Etter å ha tittet litt så ser jeg at mange soveposeprodusenter sine Long-utgaver passer til folk opp til 195 cm, disse regner jeg med da er uaktuelle for meg.

Noen alternativer jeg har funnet er f.eks.
      Skjult lenke - logg inn for å se den    Denne er satt ned fra 4499 til 2799.

Skjult lenke - logg inn for å se den
      Denne har en T-Comfort-grense på 5 C. XXL har vanlige Rago-utgaven med T-Comfort på 0 C, men denne koster 1000 kr mer.
      Jeg tenkte at da kan jeg heller kjøpe Spring-utgaven og kjøpe meg en varm lakenpose jeg kan bruke på de kaldeste nettene, eller er dette en dum ide? 

Det hadde også vært fint hvis soveposen var litt romslig slik at man kan snu seg rundt, men det er kanskje ikke å oppdrive i dette prissegmentet?
      Noen som har erfaringer med disse 2 soveposene, eventuelt finnes det noe bedre til rundt 2000-3000 kr? 
    • Av Hjulsund
      Hei
      Trenger litt råd og tips fra erfarne fjell- og turfolk.

I sommer har vi tenkt til å bli med svigers på tur i fjellet. De brukte to uker i fjor på å gå på Hardangervidda og ble skikkelig bitt av basillen, men har ikke så mye erfaring med fjellturer bortsett fra det. Min samboer og jeg har lite erfaring med turer både på fjellet og i skogen. Men det vil vi endre på.

Planen er å lage en camp i Jotunheimen og veksle på å gå litt turer og toppturer. Jr får nok ingen toppturer i år. Jeg tipper campen blir liggende på rundt 1300-1400 meter. Det vi er mest usikre på er hva han skal sove i. Det kan jo fort bli minusgrader på nettene, så han må ha noe varmt. I barnevogna ligger han i en sovepose av dun, og har sovet ute hele vinteren. Det har da vært temperaturer ned mot -10. Men da har vi masse klær på han samtidig. Holder det med en slik vognpose, eller burde vi investere i en sovepose. Hvilken sovepose kan anbefales i så fall? Har lest litt om Isbjørn, men de har en til barn som er 170 lang. Jr er ca 90 lang nå, kan jeg da i tilfelle snurpe igjen resten av posen hans? 

Mvh
      Hans
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.