Jump to content

Lettere stangbeskyttelse til Shimano BX teleskopstang

Memento mori

Recommended Posts

Annonse
31 minutter siden, Memento mori skrev:

49FCC25C-FA81-4F09-840E-F869ADE486C5.thumb.jpeg.ee370bb311de10dce9ecb90710ac7e4f.jpeg

Stang og snelle er lett med sine 267 gram.

4B9D0B68-CE73-4E99-A2C7-23A9CFE00BA0.thumb.jpeg.78a892459046dccbec4c1c28dde22147.jpeg

Men stangbeskyttelsen veier jo nesten like mye. 

Har noen noe tips til beskyttelse som er lettere? Går ofte i skogen, så sekken subber inntil bjørk og busker. 

Prøvde å finne bilde av den jeg har laget, men det kunne jeg ikke finne i farta. Jeg har laget et enkelt futteral av gulvfoam (litt tykk type som jeg har brukt under laminatgulv) som jeg har teipet sammen og forsterket med gorilla-teip. Fungerer veldig bra og veier en brøkdel av den originale. 
Den originale er fortsatt genial når vekt ikke er så viktig, men som du sier.. Den veier nesten like mye som stang og snelle ;-)

• Like 1

Jeg bruker bare det medfølgende stangtrekket på min BX 165UL, og så legger jeg den på innsiden eller inni et brettbart sitteunderlag jeg har festet på siden av sekken. Stangtuppen ligger helt inntil den mer solide nedre del av stanga og er på den måten litt beskyttet. Jeg må være forsiktig når jeg legger fra meg sekken, men det har gått bra hittil..