Gå til innhold
  • Bli medlem

Mobil som TV på tur -tips


Anbefalte innlegg

Annonse

Hver sin lyst. For min del er TV-titting det siste jeg vil gjøre når jeg er på tur. Det ødelegger både tur- og naturopplevelsen. Å komme unna hverdagens mas og informasjonsteppebombing er et av målene med å komme seg ut på tur. Sitte stille, lenge, og bare se og sanse og kjenne at den masete indre dialogen langsomt roer seg og blir stille.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bjørn J skrev:

Hver sin lyst. For min del er TV-titting det siste jeg vil gjøre når jeg er på tur. Det ødelegger både tur- og naturopplevelsen. Å komme unna hverdagens mas og informasjonsteppebombing er et av målene med å komme seg ut på tur. Sitte stille, lenge, og bare se og sanse og kjenne at den masete indre dialogen langsomt roer seg og blir stille.

Enig! Ikke engang på tur med ungene får de låne telefonen. Det er litt av meningen, å gi de livserfaring fra ett liv uten elektronikk tilgjengelig - det får de fleste i den nye generasjonen ikke oppleve dessverre.

Det finnes veldig få steder og anledninger hvor man blir tvunget til å sitte stille ett sted, eller gjøre noe, uten å ha en skjerm eller høyttaler i nærheten. Men på telttur, da har man mulighet :)

Allikevel morsomt at han i videoen har TVen i drift i timesvis mens han holder på med måltidene sine 😂 Jeg kjenner noen som har TVen på under middagsbesøk, matlaging, dusjing etc. 😂

——————————————————————

 

Mobilholdere som passer alle typer kamerastativ, tripoder etc. får man på e-bay. De koster en tier eller noe, og fungerer kjempebra til formålet om noen skulle ha bruk for 👍

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er me godt OT. Men eg e samd. På siste tur frå Finse og nedover vidda hadde me langt meir dekning enn eg har vore van med, me gjekk lenger aust enn eg var gjort før. Med mykje ver blei det til at me nytta dekninga til vermelding m.m. 

Eg hadde ein finfin tur, men mista litt av distansen som eg ønsker, når eg fleire gonger hadde en touch til verda. 

Ein merkjeleg opplevelse, og neste gong eg går i områder med så mykje dekning blir nok telefonen å ligge avslått nedst i ein pakkpose, så får eg forholde meg til det som oppstår som det er, i alle fall i størst mogleg grad. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tessatroll skrev:

No er me godt OT. Men eg e samd. På siste tur frå Finse og nedover vidda hadde me langt meir dekning enn eg har vore van med, me gjekk lenger aust enn eg var gjort før. Med mykje ver blei det til at me nytta dekninga til vermelding m.m. 

Eg hadde ein finfin tur, men mista litt av distansen som eg ønsker, når eg fleire gonger hadde en touch til verda. 

Ein merkjeleg opplevelse, og neste gong eg går i områder med så mykje dekning blir nok telefonen å ligge avslått nedst i ein pakkpose, så får eg forholde meg til det som oppstår som det er, i alle fall i størst mogleg grad. 

 

På lengre turer så gjør jeg det slikt. Setter på flymodus. Bruker tlf. Som kamera. Da holder batteriet 7-10 dager også. 

Halve turopplevelsen er å få fri fra mas og tjas. Og tlf, inkl. Alt av sosiale medier etc. Er jo bare mas og tjas. 

Har dog hent seg jeg har spilt noe musikk når det ikke er DAB dekning. 

Endret av Hammer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.